Proves motos
Ignasi Rabasseda

BMW R nine T: una 'cafe racer' amb cor esportiu

BMW aposta fort per l'estil clàssic i 'heritage' amb la nova R nine T 1200, una màquina gairebé exclusiva

BMW nine T: ànima 'cafe racer', cor esportiu / FERRAN VITAL Zoom

L'any 2017 BMW va renovar la nine T amb una nova forquilla totalment regulable i unes noves geometries de direcció que, com a conseqüència, fan que el comportament sigui més esportiu i precís. A més, la nova R nine T porta uns rellotges nous amb dues petites pantalles digitals que contenen tota la informació que es pugui demanar, tot i que hi trobem a faltar un indicador de nivell de combustible i més novetats en el catàleg d’accessoris per fer de la nine T un moto exclusiva i personal.

COMPORTAMENT INTUÏTIU, MECÀNICA ARTESANA

La nova forquilla procedeix de la totpoderosa BMW S1000RR i és un element de diferència amb la resta de la gamma Heritage bavaresa. Els alemanys han incrementat 8 mm la distància entre eixos, cosa que, afegida a altres canvis en l'angle de l'eix de la direcció, proporciona a la R nine T un comportament molt mes intuïtiu amb un tacte veritablement esportiu.

La posició de conducció és molt més còmode Zoom

La posició de conducció és molt més còmode / Ferran Vital

Gràcies al un manillar ample, adoptes una posició de conducció molt còmoda, cosa que sumada als 805 mm d'altura del seient fa que arribem a terra amb els dos peus plans –sempre que arriben a uns 175 o 180 centímetres d'alçada.

BMW nine T Zoom

BMW nine T / Ferran Vital

Aquestes mides compactes ajuden força bé tant a moure's entre el trànsit de la ciutat com a gaudir d'un tram de carretera de revolts. Això sí, a l'hora de conduir per autopista també aniria bé una petita cúpula, perquè la protecció aerodinàmica es inexistent.

Una petita cúpula protegiria millor el conductor en autopista Zoom

Una petita cúpula protegiria millor el conductor en autopista / Ferran Vital

Una de les peces més destacades és el dipòsit d'alumini, amb una capacitat de 18 litres més 3 de reserva, que atorga a la nine T un caràcter 'retro' molt marcat, pintat de color negre profund a la part superior i als laterals deixant veure l'alumini raspat.

Detall llandes Zoom

Detall llandes / Ferran Vital

Un altre tret característic són les llandes de radis, imprescindibles en una autèntica 'cafe racer'. Això, associat a unes pinces de fre signades per Brembo, els discs perforats i la forquilla de color daurat, fa d'aquesta R nine T una autèntica obra escultòrica.

Detall cua escapament Akrapovic Zoom

Detall cua escapament Akrapovic / Ferran Vital

El tub d'escapament de doble sortida firmat per Akrapovic li dona un so greu, amb un lleuger petarrelleig però sense arribar a ser molest: al contrari: el seu so et farà somriure més d'un cop.

EL MOTOR PER EXCEL·LÈNCIA DE BMW

La nine T porta el conegut motor bòxer bavarès de 1200cc i refrigeració per aire i oli que entrega 110 CV de potència i 119 Nm de parell a 6.000 rpms. És un motor potent i fiable amb una entrega de potència molt dinàmica fins i tot en un rang baix de revolucions, que augmenta progressivament  fins a la part més alta del comptarevolucions.

Detall quadre instruments Zoom

Detall quadre instruments / Ferran Vital

Un motor que, un cop acostumats als típics moviments laterals del bòxer, ens serà molt agradable de conduir en qualsevol registre o escenari. El propulsor alemany, que compleix la normativa Euro4, va registrar un consum de 7L/100km al llarg de la prova, amb una autonomia superior als 260 quilòmetres per dipòsit.

La nine T és àgil en una carretera revirada Zoom

La nine T és àgil en una carretera revirada / Ferran Vital

CUSTOMITZACIÓ I PREU

BMW té un gran catàleg de personalització per a la nine T, de manera que qui vulgui anar una mica més enllà podrà sortir del concessionari amb una joia única i personal. Això sí, caldrà preparar la cartera: la BMW R nine T 1200 arrenca a un preu base de 16.450 euros. Però si els diners no són una barrera infranquejable, quin és el preu de l'exclusivitat?