Supervendes
Motor  /  Proves 12/03/2022

5 motius pels quals el Seat Arona és líder de vendes

Intentem radiografiar l'èxit comercial del Seat Arona tant a Catalunya com a Espanya durant el 2021

8 min
Seat Arona

El Seat Arona va ser el cotxe més venut a Catalunya durant el 2021. El gran èxit comercial d’aquest totcamí urbà ha estat una autèntica sorpresa fins i tot a dins de la marca i, cinc anys després de la seva presentació oficial, l’Arona segueix més en forma que mai, desbancant rivals poderosos com els Dacia Sandero o Seat León del rànquing de cotxes més venuts a Catalunya i a Espanya.

Seat Arona

Seat va matricular 21.924 unitats de l’Arona durant tot el 2021, cosa que suposa un increment del 42,72% respecte a l’any anterior. El fet d’haver estrenat un restyling tecnològic durant l’estiu del 2021 i el seu preu competitiu han fet que l’Arona s’hagi convertit en el cotxe més venut a Espanya cinc anys després del seu llançament comercial, un cas inèdit en la història de l’automoció a l'Estat. Pràcticament totes les unitats del Seat Arona venudes feien servir motors de gasolina, ja que Seat ha anat retirant progressivament les motoritzacions dièsel dels Arona i Ibiza nous. 

Seat Arona

L’èxit i el lideratge de l’Arona se sustenten en el canal de particulars, però especialment també en el d’empreses i rènting, de manera que ha esdevingut un dels cotxes més desitjats en aquestes modalitats. Però és que l’èxit del Seat Arona no és flor d’un dia, i acumula gairebé 400.000 unitats venudes a tot el món durant aquests cinc anys, tot i haver viscut dos anys i escaig de pandèmia i certa paralització econòmica, haver patit la crisi de subministrament dels microxips semiconductors i la contracció de la demanda derivada de la situació sanitària, social i econòmica.

Ara fa quatre anys vam provar per primer cop el Seat Arona amb l’acabat FR , un model que ens va agradar força i que hem volgut repetir per poder comprovar de primera mà les evolucions tecnològiques i estètiques del petit urbà de Martorell, el model més venut de l’any i que ha superat els històrics León i Ibiza com a líder de vendes de Seat. Hi ha diverses causes que expliquen l’èxit de l’Arona, però convé tenir clar que en aquest cas l’ordre dels factors no és rellevant ni altera el resultat i que no hi ha cap causa més important que la resta, sinó que totes fan en conjunt que els compradors prefereixin l’Arona a l’Ibiza o a altres SUV de la marca com l’Ateca o el Tarraco.

Estètica treballada i efecte novetat

L’Arona és un SUV que està a la moda. Urbà, de dimensions contingudes i amb moltes possibilitats de personalització. L’Arona es pot triar i configurar amb diferents combinacions de colors de pintura entre el sostre i la resta de la carrosseria, i això fa que el cotxe sigui estèticament més atractiu i visual. Estèticament, l’Arona incorpora ara un nou nivell d’equipament anomenat Xperience, que li aporta una imatge més aventurera gràcies a les proteccions de plàstic específiques, amb un aire més orientat a viure experiències fora de l’asfalt.

Detalls estètics
Detall del difusor
Detall de la calandra i els fars led

L’Arona també estrena nou difusor, un nou para-xocs específic i els llums antiboira heretats del Cupra Formentor, així com nou logotip amb la lletra característica dels nous Seat, que un mestre de primària anomenaria lletra lligada. A tot això cal sumar-hi les exclusives llandes de la nostra unitat de prova, i detalls estètics propis de les versions FR, com ara les pinces de fre pintades de vermell.

Seat Arona
Detall de les llandes