Novetats cotxes
Motor Novetats 08/07/2022

Toyota GR Corolla, una màquina de la vella escola

La marca japonesa presenta la versió més extrema del Corolla, un autèntic esportiu de tracció integral, canvi manual i 300 CV de potència

2 min
Toyota GR Corolla

Pensat específicament per als Estats Units i el Japó, el GR Corolla és el nou esportiu creat per Toyota. Aquesta evolució extrema del Corolla té sentit si tenim en compte que el ja mític GR Yaris no s’ha arribat a comercialitzar als Estats Units, on els cotxes urbans i petits del segment B tenen poc mercat i no seria rendible comercialitzar-lo. Així doncs, Toyota ha optat per adaptar la fórmula emprada en el GR Yaris en el seu germà gran i ha donat lloc, d’aquesta manera, al GR Corolla, un monstre de 300 CV, tracció integral i canvi manual.

Toyota GR Corolla
Toyota GR Corolla

Només de veure'l per primer cop és fàcil adonar-nos que aquest no és un Corolla convencional. Les llandes de 18 polzades, els neumàtics Michelin Pilot Sport 4 de sèrie, els frens ventilats o les pinces de fre de quatre pistons només són una part del seu potencial esportiu. També impressionen força els para-xocs específics, les tres cues d'escapament posteriors, el difusor posterior i la carrosseria eixamplada.

El flamant GR Corolla aprofita la mecànica i transmissió del GR Yaris (un motor gasolina turbo de tres cilindres 1.6) elevant la potència final fins al llindar dels 300 CV i 370 Nm de parell gràcies a millores del sistema d'escapament, ara amb tres cues o tubs per millorar el flux de gasos procedents de la combustió, i millores en el sistema d'admissió o lubricació de les vàlvules, entre altres.

Interior Toyota GR Corolla

Toyota manté el canvi manual de sis relacions i sistema de tracció total del GR Yaris en aquest GR Toyota, i una posada a punt específica que li permet repartir la potència entre els dos eixos donant més parell a un o a l'altre o mantenint-los equilibrats en funció de les preferències del conductor. El paquet opcional Performance hi afegeix, a sobre, dos diferencials autoblocants que milloren encara més el sistema de tracció i l'adherència del vehicle sobre l'asfalt.

Aquesta versió radical del Corolla, com dèiem abans, només es comercialitzarà als Estats Units i el Japó, però és que a més Toyota en fabricarà poques unitats, ja que han de ser fabricades en bona part a mà a la planta japonesa de Motomachi. Toyota calcula que fabricarà unes 6.500 unitats del GR Corolla aquest 2022 i unes 8.000 més l'any 2023, mantenint l'oferta disponible molt per sota de la demanda real d'aquesta petita joia de quatre rodes.

stats