Toyota GR Yaris, un llop disfressat de xai
La marca japonesa presenta l’evolució més radical del seu utilitari amb 261 CV de potència, canvi manual i tracció total
Toyota ha presentat la versió GR del Yaris, la versió més esportiva del seu utilitari. Inspirat en els cotxes de ral·li i desenvolupat pel departament Toyota Gazoo Racing i la col·laboració de l’antic campió del món Tommi Mäkinen, aquest és el primer cotxe de ral·li homologat per circular pel carrer de la marca al segle XXI.
De fet, els cotxes de ral·li homologats per circular pel carrer són una rara avis del mercat, i l'última marca que va intentar una cosa similar va ser Subaru, amb el mític Impreza STi de l’any 2007.
El Toyota GR Yaris ha estat desenvolupat aprofitant elements modulars tecnològics del Yaris, però introduint elements estructurals específics, com ara una carrosseria lleugera amb un ús massiu de fibra de carboni i alumini en diversos elements del cotxe per aconseguir homologar un pes de 1.280 quilos.
La seva posada a punt també inclou un sistema de suspensió de doble forquilla amb amortidors específics, barres de torsió i frens de disc ventilats d’alt rendiment. A més, el Toyota GR Yaris és més baix que un Yaris normal (fa 1,46 metres d’alçada) i més ample (1,8) i curt, ja que ni tan sols arriba als quatre metres de llarg.
Mecànicament el Toyota GR Yaris estrena un nou motor gasolina turbo de tres cilindres que arriba als 261 CV de potència associat a un canvi manual de sis velocitats ajustat específicament per un ús intensiu i un nou sistema de tracció integral que opcionalment (Pack Circuit) pot equipar dos diferencials mecànics de desplaçament limitat tipus Torsen capaços de repartir el parell entre les rodes de la dreta i l’esquerra, i de l’eix davanter o posterior.
El nou Toyota GR Yaris es fabricarà a la planta de Motomachi, al Japó, on també es fabrica l’altre model GR de Toyota, el desitjat GR Supra. Segons Toyota, el nou GR Yaris arribarà al mercat europeu l’estiu vinent. Encara no sabem quin serà el preu definitiu d’aquesta joguina de nens grans (algunes fonts parlen d’un preu inferior als 30.000 euros), però de ben segur que es convertirà en un dels cotxes més desitjats pels amants dels cotxes esportius i els trams de muntanya.