BYD supera Tesla i ja és el primer fabricant mundial de cotxes elèctrics
La marca xinesa ven 2,26 milions de vehicles el 2025, pels 1,66 milions del fabricant estatunidenc
El fabricant xinès BYD va vendre 2,26 milions de cotxes elèctrics durant l’any 2025, superant, de llarg, els 1,66 milions de cotxes elèctrics que va vendre Tesla durant els últims dotze mesos als cinc continents.
Gràcies a aquest històric resultat comercial, BYD ja és el primer fabricant mundial de cotxes elèctrics, amb un creixement comercial del 28% respecte a l’any anterior. I alerta, amb una marcada tendència a seguir creixent després de signar un magnífic darrer trimestre de 2025, assolint unes matriculacions de 650.000 vehicles elèctrics només durant els últims tres mesos de l’any. Tesla, per la seva banda, va perdre pistonada comercial amb una davallada del 8,5% respecte a les vendes de l’any anterior, i suma el seu segon exercici en recessió comercial.
Les causes de la davallada de les vendes de Tesla cal buscar-les en les polèmiques aventures polítiques d’Elon Musk i en una gamma de producte assentada però un punt envellida i conservadora, amb una imatge de marca que ja comença a estar massa vista i cap nou model a la venda. De fet, el Model Y, que va arribar a ser el cotxe més venut del món, comença a mostrar símptomes d’esgotament comercial i les seves vendes comencen a recular als principals mercats mundials.
Tesla ha patit força amb la davallada de les vendes al mercat europeu, en països com Alemanya o Dinamarca, on ha perdut entre el 50% i el 80% de la seva quota de mercat. A Espanya, Tesla va patir una caiguda del 4,05% de les vendes, però ha encetat una tendència preocupant, ja que va tancar el desembre de 2025 amb una caiguda del 44,23% respecte al mateix mes de l’any anterior.
Canvi d’hegemonia mundial
BYD, per la seva banda, és un fabricant que no ha deixat de presentar nous cotxes elèctrics a un preu més assequible, amb una oferta comercial més equilibrada i orientada a una veritable democratització de la mobilitat elèctrica gràcies a vehicles com el BYD Dolphin Surf, a la venda al nostre mercat per poc més de 18.000 euros, descomptes promocionals a banda.
I és que l’extensa oferta comercial de BYD li ha permès adaptar-se a les particularitats de cada mercat regional gràcies a la seva diversificació, i el control dels costos de producció fa que els seus productes siguin extraordinàriament competitius als cinc continents.
A aquest canvi d’hegemonia mundial en la producció de vehicles elèctrics convé sumar-hi el fet que els BYD no es poden comercialitzar lliurement als Estats Units a causa dels aranzels comercials de l’administració Trump, mentre que Tesla fabrica i comercialitza lliurement els seus cotxes a la Xina.
Gran creixement al mercat espanyol
El gran èxit comercial de BYD en un mercat encara no del tot madur per als vehicles elèctrics com és Espanya ha estat el de saber adaptar la seva oferta comercial a les necessitats i preferències dels compradors. Sense anar més lluny, BYD s’ha convertit en el líder del segment dels cotxes híbrids endollables a Espanya el 2025 gràcies al Seal U i assoleix un empat tècnic amb Tesla en el segment dels cotxes elèctrics durant el darrer trimestre de 2025 gràcies al creixement de les vendes dels Dolphin, Dolphin Surf i Sealion 7.