Motor Novetats cotxes

El nou Citroën C3 arriba com a cotxe elèctric realment assequible

La versió elèctrica més econòmica té un preu de 23.800 euros sense descomptes, tot i que l'any 2025 n'arribarà una més barata de 20.450 euros

Nou Citroën C3 2024
3 min

A l'Ara Motor hem criticat en moltes ocasions que el preu dels cotxes elèctrics és excessiu. Existeixen productes interessants a segments com el de les berlines o els SUV, però les marques demanen en moltes ocasions més de 30, 40 o 50.000 euros. D'altra banda, productes com el senzill Dacia Spring o el recent MG4 tenen uns preus molt més ajustats, però tothom qui es planteja la compra d'un vehicle elèctric encara té poca oferta si no vol o pot gastar molts diners.

Precisament això és el que vol canviar Citroën amb el seu nou C3, que arribarà amb motors de combustió però també en una interessant versió 100% elèctrica que tindrà un preu de poc més de 20.000 euros sense descomptes. Concretament, la marca francesa ha anunciat que la versió d'accés del Citroën ë-C3 tindrà un preu de 23.800 euros, mentre que l'any 2025 arribarà una versió encara més econòmica que arrencarà en 20.450 euros.

El nou Citroën C3 té una longitud de 4,01 metres

Nou disseny inspirat en el prototip Oli

Realitzat sobre la plataforma Smart Car que ha desenvolupat Stellantis per a fabricar cotxes elèctrics petits, el nou Citroën C3 es presenta com un utilitari realment urbanita, ja que promet ser molt pràctic a la ciutat gràcies als seus 4,01 metres de longitud. Tot plegat en un embolcall que recorda el del prototip Oli i en el qual les línies rectes son les principals protagonistes.

La part frontal destaca per lluir unes òptiques dividides en tres nivells i un capó molt elevat i allargat. També és de nou disseny la graella frontal, que integra al seu interior el nou logotip de la marca. A la vista lateral destaquen especialment dos aspectes: el primer, que la carrosseria té unes formes que recorden les d'un SUV, i el segon que els voladissos son molt curts per afavorir l'habitabilitat interior. Finalment, a la part posterior es segueix un patró similar al frontal, de manera que els protagonistes son uns pilots dividits en tres seccions i units entre sí per una motllura de color negre.

Tant les òptiques davanteres com els pilots posteriors estan dividits en tres seccions lluminoses

A l'interior del nou Citroën C3 es produeix una barreja entre disseny minimalista i estalvi de costos. No hi veiem la típica zona delimitada per a la instrumentació, sinó que aquí tot el quadre de comandaments és simètric i a on aniria el quadre d'instruments es fa servir una secció de color negre on es projecta la informació provinent d'un Head-Up Display. Així, l'única pantalla real del nou C3 és la central, que té una mida de 10,2 polzades i ofereix connectivitat amb el telèfon. Pel que fa a la modularitat i l'espai, la marca francesa ofereix al seu nou utilitari els seients Citroën Advanced Confort, així com un maleter de fins a 310 litres i un interior homologat per a cinc passatgers.

Versió elèctrica amb 320 km d'autonomia

Citroën no s'ha oblidat encara dels motors de combustió per al nou C3, de manera que oferirà des de l'inici de la seva comercialització el propulsor gasolina PureTech de tres cilindres que ja equipa el model actual. Això sí, la versió dièsel desapareix de la gamma en favor d'una versió 100% elèctrica anomenada ë-C3.

L'interior és minimalista i gairebé simètric

Aquest model equipa un motor elèctric de 113 CV alimentat per una bateria de liti-ferro-fosfat de 44 kWh que li permet homologar una autonomia de 320 quilòmetres. Malgrat no tractar-se d'unes dades impressionants, Citroën anuncia que podrà accelerar de 0 a 100 km/h en 11 segons i assolir una velocitat màxima de 135 km/h, de manera que no arribarà al nivell de prestacions de l'MG4 però superarà notablement el del Dacia Spring.

Però tal vegada el més interessant d'aquest model és que podrà optar a una càrrega ràpida de fins a 100 kW en corrent continu, un fet poc habitual en models elèctrics tan petits. Així, necessitarà 26 minuts per passar del 20 al 80% de càrrega. La gamma del Citroën C3 estarà disponible amb tres nivells d'equipament (You, Plus i Max) i tindrà un preu d'accés per a la versió elèctrica de 23.800 euros, de manera que si hi restem tots els descomptes als quals hi pot optar, el preu de partida pot ser de poc més de 15.000 euros.

La instrumentació tradicional desapareix en favor d'un Head-Up Display

A més, l'any 2025 arribarà una versió amb una bateria de menor capacitat i uns 200 quilòmetres d'autonomia que tindrà un preu d'accés de 20.450 euros, convertint-se amb els descomptes en un dels cotxes elèctrics més econòmics del mercat.

stats