Cotxe elèctric

Nissan Leaf: el pioner vol recuperar la corona (amb un preu raonable)

La marca japonesa presenta la tercera generació del Leaf, el primer cotxe elèctric generalista del món, que tot just compleix quinze anys

El Nissan Leaf va ser el primer cotxe elèctric generalista de la història. Presentat l’any 2010 i comercialitzat a partir del 2011, el Leaf es va convertir ràpidament en el cotxe elèctric més venut al món fins a l’aparició de Tesla i dels vehicles elèctrics xinesos. L’any 2017 Nissan va presentar una segona generació del Leaf, que tot i ser millor que la precedent, no va monopolitzar el mercat tal com havia fet la seva predecessora.

Quinze anys després de la seva aparició i amb més de 700.000 unitats venudes, Nissan torna a la càrrega amb la presentació de la tercera generació del Leaf, que promet ser més eficient, tecnològica i racional que mai. Bastit sobre la plataforma CMF-EV de l’aliança Renault-Nissan, el nou Leaf promet autonomies de fins a 622 quilòmetres i una capacitat de càrrega del 20% al 80% (és a dir, uns 420 quilòmetres) en només mitja hora en un punt de càrrega de fins a 150 kW de potència, i a un preu raonable, d’entre 38.400 i 43.400 euros (descomptes promocionals i ajudes institucionals a banda). Aquest preu raonable –que no vol dir barat– el posiciona com un vehicle generalista amb unes prestacions notables i una relació entre qualitat, autonomia, prestacions i preu que fa que adquirir-lo no sigui cap gran disbarat. De fet, el nou Leaf costarà, si fa no fa, el mateix que un Qashqai i menys que un X-Trail, per posar dos exemples de models amb motors de combustió de la mateixa marca.

Cargando
No hay anuncios

A primer cop d’ull podem copsar que el Leaf ha volgut tornar a apostar per un llenguatge estètic futurista i atrevit, diferent del disseny de la resta de models de la gamma Nissan, amb una carrosseria funcional que presenta un molt bon coeficient aerodinàmic de 0,25 i que permet estalviar i allargar l’autonomia real del cotxe. 

Cargando
No hay anuncios

El nou Leaf aposta per una carrosseria crossover, a mig camí d’un turisme convencional i un totcamí, més visual i contundent que les generacions precedents, amb les quals no manté cap mena de continuïtat estilística. Tots els detalls del cotxe han estat dissenyats per presentar la menor resistència a l’aire possible, amb solucions com ara les manetes integrades a la carrosseria i que no en sobresurten, la presència de línies i espòilers al frontal i les llandes aerodinàmiques, entre d'altres. Però el detall que potser més sorprèn d’aquesta tercera generació és la signatura lumínica posterior, amb fars que permeten il·luminació tridimensional, a més del sostre panoràmic que es pot enfosquir només tocant un botó i permet estalviar el sistema de sostre retràctil convencional, cosa que alleugereix el consum i millora l’espai interior.

Cargando
No hay anuncios

Precisament els interiors del nou Leaf volen ser més racionals i ergonòmics que mai, presidits per dues pantalles de fins a 14,3 polzades que disposen del sistema NissanConnect amb les eines Google integrades (Maps, GoogleAssistant i Play Store) a banda de diverses aplicacions com YouTube o Spotify, entre d'altres. 

Cargando
No hay anuncios

Una mecànica discreta i funcional

El nou Leaf aprofita la plataforma CMF-EV que ja fa servir el Nissan Ariya amb dos nivells de potència (177 i 218 CV) i dues opcions de bateries, de 52 i 75 kWh de capacitat i unes autonomies homologades d’entre 445 i 622 quilòmetres, cosa que el converteix en un dels models amb més autonomia del mercat. De fet, no deixa de sorprendre que el Leaf prometi un consum de tan sols 13,8 kWh/100 km, una xifra sensiblement inferior a la de la resta de models del seu segment.

Cargando
No hay anuncios

El Leaf de tercera generació, que es fabricarà a la planta que Nissan té a la ciutat anglesa de Sunderland, pretén ser racional i honesta, i donar resposta a un mercat molt més madur i preparat per al cotxe elèctric que no pas el que va trobar quan va debutar tot just ara fa quinze anys. És cert que Nissan també oferirà versions amb més equipament, que s’anomenaran Advance i Evolve i que inclouran detalls com ara seients i volant amb calefacció incorporada, entapissats de cuir, seients amb funció de massatge, sistema de projecció de la informació sobre el parabrisa o head-up display, a més de tancament elèctric de la porta del maleter, entre d'altres.

Cargando
No hay anuncios

Les primeres unitats del nou Leaf arribaran al nostre mercat durant els primers mesos del 2026, a un preu base de 38.400 euros, que de ben segur acabaran a la vora dels 30.000 euros després d’aplicar-hi les ajudes institucionals i els descomptes promocionals de la marca. Tot plegat converteix aquest model en una opció a tenir molt en compte en el segment dels compactes elèctrics.