Proves Cotxes
Motor  /  Proves 17/01/2018

Nissan X-Trail, arguments de líder

Provem el SUV gran líder del nostre mercat i en descobrim les principals virtuts

Ferran Vital
4 min
Nissan X-Trail, arguments de líder

És el líder del segment dels SUV grans (fent un tàndem històric amb el seu germà petit Qasqhai, que lidera el segment dels SUV compactes), i a Nissan han volgut fer bo allò que si una cosa funciona, és millor no canviar-la gaire.

El nou X-Trail no canvia gran cosa

Hem provat la nova versió de l’X-Trail, una lleugera actualització estètica i mecànica del model sorgit l’any 2014 i que s’ha consolidat com un autèntic ‘hit’: lidera el mercat estatal amb mà de ferro els darrers tres anys.

Estèticament aquest nou X-Trail tan sols estrena una calandra més estilitzada, nous grups òptics davanters amb tecnologia led, la forma dels llums antiboira, la presència de més cromats a la part posterior i les manetes de les portes o el para-xocs davanter són alguns dels petits canvis que presenta aquesta actualització estètica.

Detall places posteriors

Pel que fa als interiors, l'X-Trail estrenarà un nou volant de tres radis, que aporten una dosi d'esportivitat i modernitat a dins l'habitacle. També incorpora un nou sistema de distribució de la càrrega al maleter, i manté les variants de cinc o set places, gràcies a una tercera filera de seients reclinable opcional i a una segona filera de seients que pot desplaçar-se alguns centímetres longitudinalment per oferir més capacitat al maleter o espai a la tercera filera de seients.

Aposta tecnològica

Però la gran novetat del flamant X-Trail, estrenat fa pocs mesos, és el seu interessant sistema de conducció semiautònoma anomenat ProPilot, que pot avançar i frenar sol a les retencions i és capaç de mantenir velocitat, circular dins les marques vials i mantenir la distància amb els altres vehicles en autopistes o autovies.

Nissan X-Trail

Aquest sistema es pot maridar amb un complet paquet tecnològic que totes les variants –de les bàsiques Visia a les luxoses Tekna– incorporen de sèrie, i que inclou càmera zenital de 360 graus, sistema de reconeixement de senyals de trànsit, assistents de frenada i d’arrencada en pendent o assistent de canvi de carril, per exemple.

Detall quadre instruments

Opcionalment els clients poden equipar el nou X-Trail amb entapissats de cuir i seients davanters i posteriors amb calefacció, sostre solar panoràmic, porta posterior automàtica, sistema de so BOSE amb 8 altaveus, Driver Assist amb control d’angle mort intel·ligent, detector de fatiga o alerta de sortida en marxa enrere, elements tots ells de sèrie amb el paquet Tekna, que equipava la nostra unitat de prova.

Un totcamí que no vol embrutar-se gaire

Un totcamí que no vol embrutar-se gaire

A Nissan saben què demana el mercat. La majoria de compradors volen un SUV còmode, amb aparença musculada, molt d’espai i consums continguts. I val a dir que l’X-Trail respon a aquestes exigències amb nota, i es consolida com el gran referent d’un segment en creixement on les marques aposten fort.

Detall maleter X-Trail

I és que el nou X-Trail recull l’herència dels monovolums d’ara fa deu anys oferint un maleter de 565 litres de capacitat i una segona filera amb tres places utilitzables, ideal per a aquelles famílies que busquen espai i confort.