El nou MG4 és el primer cotxe elèctric realment econòmic: el seu preu pot ser inferior als 20.000 euros
El model compacte de la marca xinesa anuncia una autonomia de 450 quilòmetres
Els cotxes elèctrics barats ja son una realitat. Després de molts mesos patint la pujada sostinguda dels preus dels vehicles nous, tot semblava indicar que els cotxes assequibles del futur serien xinesos. Doncs bé, ha sigut MG la marca encarregada de presentar un vehicle elèctric barat que no anuncia amb una autonomia ridícula o amb una carrosseria molt petita, sinó que presenta totes les característiques necessàries per convertir-se en un dels cotxes elèctrics més venuts del mercat.
Fa poc més d'un any vam tenir l'oportunitat de posar-nos al volant de l'MG ZS, el primer model elèctric de la nova era de la marca britànica (ara xinesa) que ens va sorprendre pel seu preu. I aquesta mateixa sorpresa és la que hem experimentat ara en saber quin és el preu del nou model compacte de la marca asiàtia, l'MG4.
Una estètica amb molta personalitat
Resulta evident que als dissenyadors d'MG els hi agrada el risc. A l'hora d'anunciar un model global tan important com és l'MG4 podrien haver apostat per una estètica asèptica que no enamorés ningú però que agradés a tothom... però no només no han fet això, sinó que han presentat un cotxe cridaner es miri per on es miri. Amb una longitud de 4,29 metres, una amplada d'1,84 i una altura d'1,5 metres, el frontal de l'MG4 destaca per lluir formes molt afilades, amb unes òptiques allargades que disposen de tecnologia LED i entrades d'aire agressives. Això sí, com que es tracta d'un cotxe elèctric que necessita menys refrigeració que un de combustió, l'MG4 no disposa de graella frontal.
La vista de perfil també resulta sorprenent, ja que la marca ha treballat molt bé les proporcions per oferir un cotxe musculós i en el qual hi predominen les línies rectes i els angles marcats. Finalment la vista posterior (que pot recordar a la d'alguns models japonesos, com per exemple els Toyota) destaca per lluir uns pilots en forma de bumerang, un aleró dividit en dues seccions i una porta del maleter amb una pronunciada caiguda vertical.
Per dins, l'MG4 aposta pel que veiem a la majoria de vehicles elèctrics: pel minimalisme i la digitalització. El quadre de comandaments està presidit per una pantalla de 10,25 polzades que integra totes les funcions de connectivitat del vehicle, mentre que per a la instrumentació la marca ha fet servir un monitor de 7 polzades. En línies generals l'aspecte de l'habitacle és diàfan i senzill, amb una consola flotant que integra la ruleta del selector del canvi de marxes.
Dos motors disponibles
El nou MG4 equipa la bateria ONE PACK de SAIC Motor, que amb tan sols 11 centímetres d'altura, ha estat desenvolupada específicament per tractar de reduir l'espai que ocupa sota l'habitacle. En aquest vehicle pot tenir dues capacitats: 51 o 64 kWh, i evidentment cadascuna d'elles modifica l'autonomia total disponible. Així, l'MG4 més econòmic equipa la bateria de 51 kWh i un motor de 125 kW (170 CV) que ofereixen en conjunt una autonomia de 350 quilòmetres, mentre que la versió més potent (de 64 kWh) augmenta la potència del motor fins als 150 kW (204 CV) i l'autonomia fins als 450 quilòmetres.
La marca xinesa anuncia que l'MG4 es pot carregar a 11 kW mitjançant corrent altern i a 117 kW en corrent continu. Amb tot, és possible augmentar aquesta darrera xifra fins als 135 kW equipant el paquet Luxury. Pel que fa a l'equipament, de sèrie l'MG4 inclou elements com els fars LED, les llums automàtiques, els sensors d'aparcament posteriors i el paquet d'assistents a la conducció MG Pilot. A mesura que ascendim en la gamma (està estructurada en tres versions, Standard, Comfort i Luxury) afegirem elements d'equipament propis de vehicles gairebé de luxe, com per exemple la càmera amb visió de 360º, el seient del conductor i el volant amb calefacció, la càrrega sense fils o un major nombre d'assistents a la conducció.
MG4, un elèctric per menys de 20.000 euros
Fins ara no hem explicat res que no hàgim vist en cotxes elèctrics com el Hyundai Kona Electric o el Volkswagen ID.3, però quan arribem a l'apartat del preu de l'MG4 és quan realment canvia la cosa. El preu de partida d'aquest model compacte és de 29.490 euros per a la versió d'accés amb el motor i la bateria menys potents, i arriba fins als 35.490 per a l'acabat més equipat i la màxima potència. Ara bé, la marca asiàtica ha anunciat que gràcies a una nova campanya promocional (que rebaixa el preu en 2.000 euros sempre i quan financem el cotxe) el preu de l'MG4 baixa fins als 19.280 euros.
Això sí, també cal sumar-hi les ajudes del Pla MOVES III (7.000 euros) i la campanya promocional habitual de la marca (1.210 euros). Potser encara son molts condicionants per a obtenir un preu realment competitiu, però serveix per a establir un precedent: ja és possible comprar un cotxe elèctric compacte per menys de 20.000 euros. S'hi sumaran les marques europees?