Hyundai Kona 2023, així serà el nou SUV coreà
El popular model de la marca de Seül estrena una nova generació que augmenta la seva longitud fins als 4,35 metres
Hyundai acaba de presentar la segona generació d'un dels seus vehicles més importants, el Kona. El nou model, que arribarà al mercat durant la segona meitat de l'any 2023, ha rebut canvis significatius a nivell estètic i ha crescut notablement, però mantindrà la seva oferta mecànica formada per motors de combustió, híbrids de diversos tipus i una versió totalment elèctrica. Amb aquest nou model la gamma SUV de la marca coreana es manté formada pel Hyundai Bayon, el Kona, el Tucson i el Santa Fe (tot i que també hi podríem afegir el Nexo, que funciona amb hidrogen). Però com tot seguit veurem, el nou Kona s'allunya de les mides d'un Bayon.
I és que el model d'accés a la gamma totcamí de Hyundai té una longitud de 4,18 metres, molt propera als 4,20 del Kona que hem pogut provar tant en versió híbrida com fins i tot en la seva alternativa 100% elèctrica. Per evitar una possible canibalització a les vendes de tots dos models el fabricant de Corea del Sud ha optat per incrementar les mides de la segona generació del Kona: ara estem davant d'un cotxe 15 centímetres més llarg (4,35 metres) i 2,5 centímetres més ample (1,83 metres), amb una distància entre eixos que creix en sis centímetres.
Disseny minimalista i amb molta personalitat
El nou Hyundai Kona 2023 no només ha canviat les seves proporcions, sinó també el seu disseny. Continua apostant per una estètica trencadora i diferent a la de la resta de models del segment SUV, però amb la tradicional diferenciació entre versions. El que és comú a tota la gamma Kona és el sistema d'il·luminació Seamless Horizon Lamp, format per una franja lumínica que recorre horitzontalment el capó i atorga al vehicle una estètica futurista i minimalista.
D'altra banda els passos de roda prominents i marcats per formes geomètriques extremes, així com el llum posterior disposat en una configuració similar al davanter, es mantindran sense canvis en qualsevol Kona 2023. Aleshores, on es produeixen els canvis entre versions? Doncs principalment en el disseny dels para-xocs, les llandes, les sortides d'escapament i altres motllures decoratives.
De l'interior del Hyundai Kona 2023 no en tenim gaire informació, més enllà del que ha explicat la marca i d'una foto on es pot veure tot l'habitacle. En qualsevol cas, tot sembla indicar que el mou model augmentarà la seva càrrega tecnològica amb un quadre de comandaments similar al de models com el Hyundai Ioniq 5. El protagonisme principal se l'emportaran les dues pantalles corresponents a la instrumentació i al monitor central, de 12,3 polzades cadascuna. A més, tot sembla indicar que la marca continuarà apostant per la presència de botons físics per a controlar el sistema de climatització i algunes funcions multimèdia.
Malgrat no sabem encara quina serà la capacitat del maleter, és d'esperar que la xifra augmenti notablement gràcies a l'increment de 15 centímetres en la longitud del vehicle. Actualment la capacitat de la versió híbrida és de 374 litres, mentre que el model elèctric es conforma amb 332. Finalment, a les fotos que ha facilitat Hyundai es pot veure com el selector del canvi estarà integrat a la columna de direcció, maximitzant l'espai disponible a la consola central.
Sense canvis en el plantejament mecànic
La gamma de motors del Hyundai Kona 2023 mantindrà les opcions gasolina, microhíbrides, híbrides tradicionals i elèctriques del model anterior, però és d'esperar un augment tant en la potència com en l'autonomia. Les versions actuals 100% de combustió passen per un motor gasolina de tres cilindres i 1.0 litres amb 120 CV i el potent motor 2.0 T-GDi de 280 CV corresponent al Hyundai Kona N. Per la seva banda, el model híbrid combina la força d'un motor gasolina d'1.6 litres amb un altre propuslor elèctric per sumar un total de 141 CV. Finalment, el Hyundai Kona Electric està disponible amb 136 o 204 CV i alimentat per una bateria de 64,8 kWh que li permet realitzar un màxim de 484 quilòmetres entre recàrregues.