Cotxe elèctric
Motor 25/02/2021

Hyundai Ioniq 5, un ‘crossover’ elèctric amb 480 quilòmetres d’autonomia

La marca coreana presenta el disseny definitiu del nou Ioniq 5, el primer model de la filial Ioniq, centrada en els cotxes elèctrics

4 min
Hyundai Ioniq 5

Les marques coreanes del grup Kia-Hyundai han protagonitzat un gran salt endavant durant els darrers anys, amb una gamma de productes cada cop més completa i de qualitat, homologable als grans grups europeus, americans i japonesos. Ara li toca el torn als models elèctrics del grup Kia-Hyundai, encapçalats pel flamant Ioniq 5, un cotxe realment important per al futur de la marca, ja que és el primer model de la nova filial Ioniq, centrada en els cotxes elèctrics de zero emissions i que arribarà al mercat abans de l’estiu a un preu encara per confirmar.

Si fa o no fa ja en spodíem imaginar com seria el disseny definitiu del nou Ioniq 5, ja que segueix les línies mestres i els esbossos dels prototips i concept cars presentats els darrers mesos, com ara el 45 EV, del qual ja vam parlar fa més d’un any. Estèticament, aquest crossover o turisme elevat a mig camí d’un compacte tradicional, un SUV i un monovolum, presenta un disseny retro inspirat en les carrosseries dels anys 60 i 70 del segle passat, seguint la recepta oberta pel Honda e que vam provar fa alguns mesos.

Hyundai Ioniq 5.
Hyundai Ioniq 5.
Hyundai Ioniq 5.

I és que el Ioniq 5 utilitza diversos ingredients de disseny ja coneguts al mercat, més enllà del seu disseny evocador a clàssics de la mateixa marca (els coreans diuen que s’han inspirat en el Pony del 1974), com ara les manetes retràctils de les portes –una solució que ja coneixem d’altres fabricants com Honda i Tesla–, les grans llantes de 20 polzades o la signatura òptica geomètrica amb llums led. Potser la gran novetat d’aquest cotxe, i un dels seus grans punts forts, és que integra un panell solar al sostre que li permet recuperar energia solar i alimentar així les bateries, cosa que allarga una mica l’autonomia del vehicle.

Precisament la bateria és el punt fort del nou Ioniq 5, gràcies a la seva capacitat de 800 V que li permet una càrrega ràpida en un punt de corrent continu de fins a 220 kW, on podria carregar del 10% al 80% de la seva capacitat en només 18 minuts. A més proposa dues capacitats de bateries (58 kWh i 72,6 kWh) i diferents motors i dues configuracions mecàniques, que proposen un sol motor posterior de 125 kW o 170 CV i dos motors (un sobre cada eix de 70 kW i 155 kW) i tracció integral que ofereixen una potència total combinada de 306 CV. L’autonomia de les versions d’accés amb bateria de 58 kWh i un sol motor és d’uns 480 quilòmetres, mentre que la de 72,6 kWh ha de tenir una autonomia superior, encara per confirmar.

Hyundai Ioniq 5.
Hyundai Ioniq 5.
Hyundai Ioniq 5.

Aquest Ioniq 5 estrena la plataforma modular per a cotxes elèctrics E-GMP del grup coreà, una plataforma pensada per al mercat global. Tot i que no ho sembli, el nou Ioniq 5 fa 4,63 metres de llarg, 1,89 d’ample i 1,60 d’alt, amb una batalla o distància entre eixos de tres metres. Així doncs, té unes mides que el converteixen en un cotxe sensiblement gran, força per sobre d’un Toyota Rav4 o un Seat Ateca. Tot aquest espai li permet oferir bon espai a les places posteriors i un maleter de 540 litres de capacitat, que pot elevar-se fins els 1.600 litres si decidim abatre els seients posteriors.

Un altre dels detalls més curiosos d’aquest Hyundai Ioniq 5 és que integra dos punts de càrrega de fins a 3,6 kW de potència i que permet carregar patinets o bicicletes elèctriques mitjançant la càrrega del vehicle. Aquest sistema, anomenat V2L, pot funcionar tant amb el vehicle en marxa o engegat com apagat o en repòs.

Interior Hyundai Ioniq 5.
Interior Hyundai Ioniq 5.
Interior Hyundai Ioniq 5.

Els interiors del nou Ioniq 5 també tenen un disseny senzill, ergonòmic i tecnològic, amb ajustaments electrònics per als seients davanters i la consola central, que també es pot ajustar electrònicament. El quadre d’instruments presenta una pantalla digital de 12,25 polzades i una pantalla central exactament igual amb comandament tàctil i per veu, compatible amb Android Auto i Apple Car Play, i que integra un assistent de conducció semiautònom que permet circular de manera automàtica per autopistes i carreteres ràpides (nivell 2 sobre 5 en l’escala conducció autònoma). Els materials utilitzats, que segons Hyundai provenen de plàstics i entapissats sintètics reciclats, aporten una sensació de qualitat i espai al vehicle.

stats