Vendes cotxes
Ara Motor

La venda de cotxes electrificats es dispara a Europa tot i el coronavirus

Els elèctrics assoleixen una quota del 18% de les vendes de cotxes nous al Vell Continent durant el mes de juliol, cosa que suposa un rècord històric

La venda de cotxes electrificats es dispara a Europa tot i el coronavirus / FERRAN VITAL Zoom

Tot i que la pandèmia del coronavirus i la recessió econòmica s’han fet sentir de manera molt contundent en el sector automobilístic, els cotxes electrificats (categoria que inclou cotxes totalment elèctrics, híbrids endollables, híbrids convencionals i semihíbrids o mild hybrids) segueixen guanyant terreny als de combustió i van arribar a significar el 18% de tots els cotxes venuts a Europa durant el juliol passat, segons informa un estudi de l’analista de mercat Jato Dynamics.

JATO Dynamics Juliol 20 Zoom

JATO Dynamics Juliol 20 / JATO Dynamics

Aquest és un increment espectacular respecte als percentatges del mateix mes dels anys anteriors, ja que els cotxes electrificats només significaven un 5,7% del total de vendes durant el mes de juliol del 2018 i el 7,5% de les vendes el mes de juliol del 2019. Tot i aquest 18% del total del mercat i la caiguda sostinguda de les mecàniques dièsel (ja només representen el 28% del total europeu), molts analistes coincideixen en apuntar que els cotxes ecològics electrificats encara no han tocat sostre i que el seu segment seguirà creixent al llarg del 2020 i 2021.

En termes globals, les vendes de cotxes només han caigut un 4% respecte el mateix mes de juliol de 2019

Pràcticament la meitat dels cotxes ecològics venuts disposen d’un sistema híbrid convencional (HEV), però és molt significatiu l’augment de les vendes dels cotxes híbrids endollables (PHEV) i dels cotxes totalment elèctrics (EV). Precisament és en el segment dels cotxes totalment elèctrics on s’ha produït un major increment de vendes, tot i el context de pandèmia, al passar de les 23.400 unitats venudes el mes de juliol del 2019 a les més de 53.200 del juliol d’aquest any.

La dictadura dels totcamins

Els SUV o totcamins s’han fet amos i senyors del mercat europeu, també entre els cotxes electrificats. De fet, el 42% de tots els cotxes electrificats venuts a Europa són SUV o totcamins, i cal tenir en compte que aquests són més cars que les versions de turismes de les quals deriven. En aquest sentit destaquen els bons resultats de totcamins com el Volvo XC40 o el coreà Hyundai Kona, que doblen les seves vendes al Vell Continent tot i el context de recessió econòmica, gràcies a la seva extensa gamma mecànica, que inclou versions de combustió, híbrides o híbrides endollables.

JATO Dynamics Juliol 20 Zoom

JATO Dynamics Juliol 20 / JATO Dynamics

Per acabar, convé destacar algunes curiositats com el lideratge europeu del nou Volkswagen Golf, seguit del Renault Clio i el nou Skoda Octavia, i la lluita fratricida entre els Toyota Corolla i Toyota CH-R pel liderat del segment dels híbrids convencionals o HEV. Entre els cotxes elèctrics, el Renault Zoe lidera amb mà de ferro el mercat europeu, i el nou Ford Kuga es converteix en el líder dels cotxes híbrids endollables o PHEV.