Cotxes xinesos

L’abecedari dels cotxes xinesos: tot el que has de saber

Repassem els principals noms comercials dels fabricants automobilístics xinesos, uns nous actors que han arribat per quedar-se

BarcelonaDes de fa alguns anys les marques xineses han desembarcat a Europa. A diferència dels fabricants tradicionals del Vell Continent i dels Estats Units, les marques xineses són relativament desconegudes a Occident, i per això els grans conglomerats industrials del gegant asiàtic han optat per adquirir noms de fabricants europeus tradicionals per ressuscitar-los i fer reviure l’antiga esplendor del seu nom, com en el cas de la marca MG. En altres ocasions, però, les marques xineses proposen noms nous amb reminiscències locals, com el cas d’Ebro, o directament importades de la Xina, com en el cas d’Omoda o BYD.

Aiways

Aiways és una marca força desconeguda i amb poca visibilitat a casa nostra, i que no té un volum de vendes gaire destacat ni a la Xina ni en cap altre mercat. Comercialitza dos models elèctrics, anomenats U5 i U6. L’Aiways U5 és una berlina de tall familiar, mentre que l’U6 és un SUV de tall esportiu, i presenten uns preus de venda d’entre 45.000 i 50.000 euros, descomptes promocionals i ajudes governamentals a banda. Aiways ofereix una garantia de 5 anys o 150.000 quilòmetres pels seus dos models elèctrics.

BYD

Tot i ser un fabricant relativament desconegut a casa nostre, BYD és un autèntic gegant automobilístic a escala mundial: és el segon fabricant de vehicles elèctrics a tot el món, només per darrere de Tesla i retallant, setmana a setmana, la distància amb la marca d’Elon Musk. BYD és l’acrònim de Build Your Dreams.

Cargando
No hay anuncios

Actualment, BYD comercialitza set vehicles diferents al nostre mercat, la major part elèctrics, com el BYD Atto 3, el model més venut de la marca a tot l’estat espanyol, amb un preu d’uns 30.000 euros, descomptes promocionals i ajudes governamentals a banda. BYD ofereix una garantia per als seus cotxes de 6 anys o 150.000 quilòmetres, i és una marca en expansió que no hauria de presentar problemes de subministraments ni de servei tècnic a Catalunya.

DFSK

DFSK és un fabricant xinès especialitzat en vehicles industrials, amb una gran oferta de solucions de mobilitat híbrida i elèctrica per a furgonetes, camionetes i camions lleugers, entre d'altres. Pel que fa a la seva oferta de turismes convencionals, disposa d’una gamma SUV amb motors de gasolina (DFSK 500, DFSK 580, DFSK 600 i DFSK F5) amb preus d’entre 15.000 i 25.000 euros, a banda d’un model híbrid endollable, el DFSK E5, també amb carrosseria totcamí i amb un preu de 26.000 euros.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta marca asiàtica ofereix garanties d’entre 6 i 7 anys o 150.000 quilòmetres pels seus productes, i ja disposa d’una xarxa consolida de concessionaris i tallers oficials.

Dongfeng

Tot i ser un gran desconegut a casa nostra, Dongfeng és un fabricant xinès amb més de 50 anys d’història que ha fet el salt a Europa amb un vehicle elèctric urbà, el Box, amb un preu de 25.000 euros i una garantia de 5 anys o 150.000 quilòmetres.

Ebro

Molta gent podrà discutir la catalanitat d’Ebro, una marca històrica que fabricava tractors i vehicles industrials a Espanya des de l’any 1953 i fins a mitjans dels anys 80 del segle passat. El seu retorn, però, va de la mà de la matriu xinesa Chery, que proveeix de tots els elements mecànics i tecnològics uns models que són assemblats a la planta de la Zona Franca de Barcelona.

Cargando
No hay anuncios

Ebro comercialitza, de moment, dos SUV amb motors de combustió, els S700 i S800, amb uns preus al voltant dels 25.000 euros i una garantia de 7 anys o 150.000 quilòmetres. Possiblement molts compradors catalans senten aquesta marca com la més propera, ja que ha sabut recuperar un nom històric que evoca records a una part important dels seus clients potencials.

EVO

Certament, pocs compradors coneixen EVO, marca comercial de la matriu GWM (Great Wall Motors) que ja comercialitza sis models al nostre mercat, tots ells amb carrosseries totcamí i motors de gasolina o GLP, amb una forquilla de preus d’entre 17.000 i 25.000 euros. 

A diferència de la gran majoria de fabricants xinesos, EVO no té una garantia amb límit de quilometratge, però la limita temporalment a només tres anys des de la data de compra.

Cargando
No hay anuncios

Jaecoo

Si hi ha una marca xinesa amb un potencial de creixement gran a Catalunya és Jaecoo. És una filial de Chery, igual que Ebro, i apunta a un segment de classes assalariades treballadores amb productes de qualitat a un preu raonable, com Ebro. De fet, el full de ruta de la planta de la Zona Franca passa per assemblar models de Jaecoo en el futur, que comparteixen plataforma, motors i tecnologia amb Ebro i les altres marques del grup Chery.

Jaecoo ven un únic model, el Jaecoo 7, un totcamí de tracció integral i mecànica híbrida endollable amb una garantia de set anys o 150.000 quilòmetres i un preu d’entre 35.000 i 40.000 euros. En un futur no gaire llunyà, Jaecoo té previst comercialitzar dos models més, els 5 i 8.

Leapmotor

Leapmotor és una rara avis entre els fabricants automobilístics xinesos, ja que és l’únic fabricant xinès amb participació europea. Fa poc més d’un any el grup Stellantis va adquirir un 20% d’aquest fabricant de vehicles elèctrics xinès i en el seu full de ruta hi figura la idea de fabricar cotxes a Europa, en alguna de les plantes del grup Stellantis a Itàlia o França. Actualment la seva gamma disposa de dos models elèctrics, un SUV gran, el C10, i un utilitari anomenat T03. Els dos cotxes presenten una garantia de 5 anys o 100.000 quilòmetres i un preu d’entre 18.000 i 35.000 euros.

Cargando
No hay anuncios

Livan

Relativament desconeguda fora de la Xina, Livan és una marca del grup Geely, especialitzada en cotxes econòmics amb motor de combustió de gasolina. De fet, al nostre mercat només hi comercialitza un model, un SUV Livian X3 Pro, amb un preu de 16.990 euros i garantia de 4 anys o 100.000 quilòmetres.

Lynk&Co

Gràcies al fet de formar part al grup Geely i compartir plataforma, motors i tecnologies amb Volvo, Lotus i Polestar, Lynk&Co és una marca ja coneguda al nostre mercat, amb un aire aspiracional i una imatge consolidada. Actualment comercialitza un cotxe híbrid endollable amb un preu de 40.000 euros i un de totalment elèctric, el Lynk&Co 02, amb un preu de 35.000 euros. Tots dos cotxes ofereixen una garantia de 4 anys o 120.000 quilòmetres.

MG

El gran paradigma de l’estratègia xinesa per conquerir Europa: MG és una marca històrica fundada a Anglaterra l’any 1924 i amb molt de renom al Regne Unit, d’on és originària, però que l’any 2007 va ser comprada pel gegant automobilístic xinès SAIC.

Cargando
No hay anuncios

Gràcies al fet de ser una marca coneguda i amb uns preus assequibles, MG ja és una de les marques generalistes amb més impacte, i va assolir una gran fita portant l'MG ZS al rànquing dels cotxes més venuts. La seva oferta inclou cotxes amb motor gasolina i preus assequibles de poc més de 15.000 euros, però també híbrids endollables i elèctrics com l'MG4, que amb un preu base de poc més de 25.000 euros va esdevenir el tercer cotxe elèctric més venut el 2024. MG ofereix 7 anys de garantia o 150.000 quilòmetres i disposa de vuit vehicles en la seva gamma comercial.

Omoda

Tot i que fins fa poc era relativament desconeguda, la campanya comercial d’Omoda, associada al fet de comapartir matriu –el grup Chery– i, per tant, models, mecàniques i tecnologies amb Ebro, han fet d’Omoda una de les marques xineses més conegudes al nostre país. Actualment comercialitza l’Omoda 5 i d'aquí poques setmanes ampliarà la seva oferta amb l’Omoda 7.

Cargando
No hay anuncios

L’Omoda 5 és un totcamí aspiracional amb un motor de gasolina i un preu base de poc més de 26.000 euros, per bé que també n'hi ha una versió de zero emissions amb un preu que oscil·la entre els 36.500 i els 40.000 euros. Tots els models a la venda al nostre mercat disposen de set anys de garantia o 150.000 quilòmetres.

SWM

El grup industrial xinès Shineray va decidir aterrar a Europa mitjançant la compra de SWM, un petit fabricant de motocicletes italià. Sota aquesta marca, els xinesos comercialitzen un totcamí amb motor de gasolina i opció de fer servir el GLP anomenat G01 amb un preu de 28.000 euros i una garantia de 5 anys o 200.000 quilòmetres.

Xpeng

Xpeng és el nom comercial del grup Xiaopeng Motors, gegant industrial xinès especialitzat en cotxes elèctrics i relacionat amb Alibaba i Foxconn. Actualment ofereix tres cotxes elèctrics –G6, G9 i P7– a un preu d’entre 46.000 i 60.000 euros i amb una garantia de 5 anys o 120.000 quilòmetres.