Motor Novetats cotxes

BYD presenta l'Atto 2, el SUV compacte elèctric més barat de la seva categoria

La marca xinesa presenta un nou model amb 312 km d'autonomia i un preu de 28.780 euros

BYD presenta l'Atto 2, el SUV compacte elèctric més barat de la seva categoria
3 min

BYD no para de créixer. Després d'haver presentat recentment models com el Seal U i el Sealion 7, ara ha anunciat l'arribada de l'Atto 2 al nostre país, un SUV elèctric compacte que aterra amb la intenció de restar vendes a models com l'MG ZS, el Ford Puma Gen-E, l'Smart #1 i el Kia EV3. Per aconseguir-ho té un argument de pes: el preu. Disponible en dues versions (Active Urban Edition i Boost Urban Edition), anuncia un preu abans de restar-hi el descompte associat al Pla MOVES de 29.990 euros, xifra a la qual cal aplicar un descompte promocional que el situa en 28.780 euros de partida.

A escala estètica som davant un cotxe amb un disseny molt europeu, d'estil SUV però amb mides contingudes (4,31 metres de longitud, 1,83 d'amplada i 1,67 d'altura) i que destaca pel frontal afilat i estilitzat. Com no podia ser d'una altra manera, les òptiques són Full LED i la seva disposició horitzontal, juntament amb un para-xocs davanter que presenta línies marcades, detalls en acabat brillant i entrades d'aire verticals als extrems, fan que l'Atto 2 sigui un cotxe eficient en termes d'aerodinàmica i força atractiu.

El BYD Atto 2 té una longitud de 4,31 metres

La vista lateral destaca per les llandes de 17 polzades, per l'elevada cintura i per la forma del pilar C, que fa la sensació de sostre flotant, mentre que a la part posterior són els pilots LED i l'aleró prominent els que s'emporten tot el protagonisme.

Un interior tecnològic i amb materials de qualitat

L'habitacle de l'Atto 2 destaca per l'amplitud, els acabats de qualitat i la gran quantitat de tecnologia de què disposa. Inclou una pantalla digital de 8,8 polzades per al conductor i una altra per al sistema d'infoentreteniment, de 10,1 polzades a la versió Active i de 12,8 a la Boost. També ofereix connectivitat amb Android Auto i Apple CarPlay, càrrega sense fils, sostre panoràmic i control per veu Hi BYD.

La pantalla de la instrumentació és de 8,8 polzades, mentre que la central pot ser de 10,1 o de 12,8

La consola central inclou un selector de marxes amb un disseny sofisticat en forma de diamant, juntament amb botons físics per a funcions clau com el volum, el climatitzador i els modes de conducció. Tot plegat, fet amb materials d'alta qualitat (en la línia dels darrers productes de la marca) i amb acabats que creen una sensació de vehicle prèmium dins l'habitacle. Pel que fa al maleter, té una capacitat de 400 litres, en la línia de molts dels seus rivals.

Elèctric i amb 312 km d'autonomia... de moment

El BYD Atto 2 porta un motor elèctric de 130 kW (177 CV) que registra una acceleració de 0 a 100 km/h en 7,9 segons i una velocitat màxima de 160 km/h. La bateria és la famosa Blade Battery de la companyia xinesa, que en aquest model té una capacitat de 45,1 kWh i li permet homologar una autonomia de fins a 463 km en cicle urbà i de 312 km en cicle combinat WLTP.

A finals d'any arribarà una versió amb 420 quilòmetres d'autonomia

Per recarregar-la podem optar per la càrrega ràpida (passant del 10% al 80% en 37 minuts) o per la càrrega en corrent altern, que admet un màxim d'11 kW i passa del 0% al 100% en aproximadament 5,5 hores. Malgrat tot, BYD ha anunciat que a finals d'any arribarà una versió anomenada Comfort que augmentarà l'autonomia fins als 420 quilòmetres, tot i que en aquest cas el preu ja no serà tan competitiu: 37.500 euros.

stats