Vendes cotxes
Motor Novetats 15/10/2023

Així és l'MG ZS, el cotxe més venut del mercat: un SUV nou per menys de 14.000 euros

Es tracta del primer model xinès que lidera el llistat de matriculacions a Espanya

3 min
MG ZS, un SUV per menys de 14.000 euros

El preu dels cotxes nous no para d'augmentar dia rere dia. Vehicles normals, utilitaris o compactes que fa uns anys tenien un preu d'uns 15.000 a 20.000 euros ara fàcilment superen els 30.000. Les diverses crisis que ha patit el sector de l'automoció en són una de les causes, però el motiu principal és més aviat la nova política dels fabricants de vendre menys unitats dels seus vehicles però augmentar molt el benefici que obtenen per cadascuna d'elles.

És a dir, que si fa una dècada un model determinat tenia un preu d'uns 22.000 euros i se'n venien anualment 10.000 unitats, ara les marques aposten més aviat per vendre'n 5.000 però a un preu de 35.000 euros. I malgrat que puguin obtenir menys ingressos directes relacionats amb la venda (tot i que el preu sigui més elevat), produir menys vehicles també redueix les despeses, de manera que els números quadren i els exercicis es tanquen en positiu.

Models com l'MG ZS triomfen pel seu preu

Però els principals perjudicats d'aquesta política són els clients habituals, de classe mitjana o mitjana/baixa, que veuen com vehicles tan "normals" com els Seat León, Ford Focus o Nissan Qashqai han passat a tenir preus prohibitius. Això explica (i de fet ha explicat durant els darrers anys) que un model com el Dacia Sandero hagi liderat el mercat mes rere mes, ja que el seu preu baix sempre havia estat un clar incentiu de compra. Però fa uns mesos que Dacia té un rival molt potent: l'MG ZS.

Un SUV per menys de 14.000 euros

MG, la històrica marca britànica que l'any 2007 va passar a formar part del grup automobilístic xinès SAIC, ha presentat recentment una ofensiva de models enorme per al mercat europeu. Disposa de SUV grans com l'HS o l'elèctric Marvel, però també de monovolums com l'MG5 i compactes com l'MG4, un dels cotxes elèctrics més barats del mercat i del qual segur que heu vist alguna unitat pel carrer.

MG ZS, un SUV de 4,32 metres i 448 litres de maleter

Però per sobre de tots en destaca un que s'està venent molt i molt bé: el ZS. Es tracta d'un SUV que rivalitza directament amb models com el Peugeot 2008 i el Dacia Duster, però que té una arma imbatible: el preu. Actualment està disponible des de tan sols 13.990 euros si el client s'acull al finançament amb la marca, una tarifa que directament no té cap mena de rival al mercat. I tot plegat es deu al fet que MG ha optat per l'estratègia clàssica de vendre moltes unitats d'un model a un preu baix i no poques a un preu elevat.

Està disponible en una versió elèctrica de 440 quilòmetres d'autonomia per poc més de 22.000 euros, però el que realment té un preu competitiu és el de combustió, que munta un motor de gasolina d'1.5 litres i 106 CV. I com que avui en dia no existeix cap altre SUV nou de 4,32 metres de longitud a un preu tan econòmic, l'MG ZS fa dos mesos que lidera el llistat de models més venuts a Espanya. Ja ho va fer durant l'agost, quan va matricular 1.949 unitats, però ha tornat a repetir al setembre augmentant la xifra fins a les 2.378 unitats. Per darrere han quedat el Peugeot 2008 (1.721 unitats) i el Nissan Qashqai (1.596).

Una relació preu/equipament gairebé imbatible

Pel que fa a disseny, no estem davant del cotxe més atractiu del mercat, no arrisca en gairebé cap aspecte, però resulta agradable a la vista. Les qualitats interiors no són les millors, però als seus potencials clients tampoc els calen els materials més refinats. I les prestacions del seu motor no són per tirar coets, però compleix de sobres i anuncia un consum combinat de 6,6 litres cada 100 quilòmetres.

L'equipament de sèrie és molt complet

Però on realment aquest cotxe destaca per sobre de qualsevol alternativa similar per preu és en l'equipament de sèrie, que inclou un bon grapat de tecnologies i assistents a la conducció. Així, la dotació de l'MG ZS inclou els fars led, les llantes d'aliatge, els retrovisors elèctrics, el control de creuer amb limitador, la pantalla tàctil de 10,1 polzades amb ràdio DAB i connectivitat Android Auto i Apple CarPlay, el Bluetooth i els sensors d'aparcament posterior. Tot plegat ha fet que durant els darrers dos mesos un cotxe xinès s'hagi posicionat com el més venut a Espanya. I si tot continua igual, ni serà el darrer mes que liderarà ni serà el darrer model que ho aconseguirà.

stats