Aiways U6: un nou SUV elèctric xinès amb 400 quilòmetres d'autonomia
Després del llançament de l'U5, la marxa asiàtica presenta el segon model 100% elèctric de la seva gamma
Ara fa uns mesos el fabricant xinès Aiways va presentar l'U5, un SUV elèctric de 4,68 metres que arribava al mercat europeu per a competir directament amb models com els Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 o Volkswagen ID.4. Si bé aquell primer model destacava per lluir un disseny poc estrident i relativament tradicional, el segon integrant de la gamma d'Aiways canvia radicalment el seu aspecte i aposta per una estètica cupè força agressiva.
Seguint la tendència de marques com Peugeot amb el 408 o Citroën amb el C4 X, Aiways ha dissenyat el seu nou model barrejant conceptes: d'una banda la part posterior llueix una caiguda del sostre molt marcada, mentre que d'altra la porta del maleter recorda més a la d'una berlina que no pas a la d'un SUV. Tot plegat, juntament amb detalls com les llandes de 20 polzades, les manetes de les portes enrasades amb la carrosseria i les línies de disseny verticals molt marcades, es tradueix en un conjunt imponent i que crida molt l'atenció.
L'interior de l'Aiways U6 tampoc no deixa indiferent ningú. Al minimalisme tradicional de la majoria de fabricants de vehicles elèctrics s'hi suma una aposta cromàtica força atrevida i un disseny que destaca per la seva personalitat, com es pot veure en la palanca de canvis ubicada a la consola central i que recorda als comandaments d'un avió o un vaixell.
Pel que fa a la dotació tecnològica de l'U6, com és cada cop més habitual hi trobem dues pantalles predominants que engloben tots els sistemes de seguretat i infoentretenimient del vehicle. La primera, de 14,6 polzades, està molt centrada al quadre de comandaments i en disposició molt vertical. La segona, que correspon a la instrumentació, és de 8,2 polzades i s'allunya del concepte tradicional, apostant per una disposició molt horitzontal.
Com és d'esperar la connectivitat del vehicle amb el telèfon mòbil és total, i es realitza mitjançant els protocols Android Auto i Apple CarPlay sense fils. A més, la marca asiàtica ha confirmat que l'Aiways U5 disposa de conducció autònoma de nivell 2, equipant elements de seguretat com la frenada d'emergència, l'alerta de canvi involuntari de carril, el detector de cansament o la càmera posterior amb alerta de trànsit creuat.
Motor elèctric de 218 CV i bateria de 63 kWh de capacitat
Pel que fa al motor d'aquest nou model, l'U6 equipa un propulsor elèctric de 160 kW (218 CV) i 315 Nm de parell màxim que pot accelerar de 0 a 100 km/h en 6,9 segons. Especialment interessant resulta el consum que ha homologat la marca segons el protocol WLTP, que se situa entre els 15,9 i els 16,6 kWh/100 km. Aquesta xifra, força baixa pel tipus de vehicle que és (caldrà comprovar si s'ajusta a les dades reals de conducció), s'ha obtingut en part gràcies a un coeficient aerodinàmic molt ben treballat, de tan sols 0,24 Cx.
Malgrat tot, l'autonomia de l'Aiways U6 és de 400 quilòmetres, idèntica a la del seu germà U5. Això es deu principalment al fet que tots dos models comparteixen la mateixa bateria de 63 kWh de capacitat. Una bateria que, per cert, es pot carregar a una potència màxima d'11 kW en corrent altern i de 90 kW en corrent continu. Així, la marca assegura que mitjançant un carregador ràpid l'U6 pot passar del 30 al 80% de càrrega en mitja hora.
Pel que fa al preu, de moment Aiways només ha confirmat les tarifes per a Alemanya, on tindrà un preu de partida de 47.900 euros. Aquesta quantitat, que pot variar lleugerament entre països, no té en compte cap tipus de descompte promocional per part de la marca o l'aplicació del Pla MOVES.