Motor Novetats cotxes

Jaecoo 7, un altre SUV xinès per menys de 30.000 euros que es fabricarà a Barcelona

Es tracta del primer model que la marca asiàtica, propietat del Grup Chery i que té un centre de producció a a la Zona Franca, comercialitzarà al nostre país

Jaecoo 7, un altre SUV xinès per menys de 30.000 euros que es fabricarà a Barcelona
4 min

Ara fa uns mesos explicàvem que el Grup Xinès Chery volia convertir Barcelona en una base mundial d'exportació dels seus cotxes, donant feina a 1.200 persones i fabricant fins a 150.000 vehicles l'any 2029. Precisament per aquest motiu l'empresa asiàtica va anunciar que, d'entrada, iniciaria la fabricació del SUV Omoda 5 a la planta catalana, mentre mica en mica afegiria a l'antiga fàbrica de Nissan les tasques de soldadura, pintura i muntatge final dels vehicles. Doncs bé, Omoda és una de les diverses marques que formen el conglomerat del Grup Chery, que acaba de presentar a Europa un altre model que fabricarà a la Zona Franca: el Jaecoo 7.

Es tracta d'un SUV de 4,5 metres de longitud que no arriba en format elèctric com passa en la majoria de models de marques xineses com BYD o MG, sinó que s'ofereix amb un motor gasolina turbo de 145 CV (que té previst l'inici de la seva fabricació a Barcelona a finals d'any) i un motor híbrid endollable d'allò més interessant tant per prestacions com per preu final que es fabricarà a la Zona Franca l'any vinent.

El nou Jaecoo 7 es fabricarà a Barcelona

Un SUV robust, tecnològic i ben equipat

Res queda dels dissenys estridents o les còpies descarades d'altres models que arribaven des de la Xina ara no fa tants anys. Ja n'hem tingut molts exemples en marques com BYD, DFSK, MG, Omoda o Maxus, però ara n'arriba un de nou de la mà de Jaecoo. Una marca que, segons ha explicat durant la presentació del nou model Marianna Cherubini, directora de màrqueting d'Omoda i Jaecoo a Espanya, deu el seu nom "a la combinació del terme alemany ‘Jäger’, que simbolitza velocitat, agilitat, audàcia i passió; i la paraula ‘cool’, que representa estil, delicadesa i un enfocament sofisticat". 

Més enllà del nom, el cert és que el nou Jaecoo 7 podria passar perfectament per un model europeu de gairebé qualsevol marca, i no és difícil imaginar-se'l amb la insígnia d'altres fabricants. El motiu és molt senzill: la marca xinesa ha volgut adaptar el seu nou SUV a l'estil que agrada a Europa, on triomfen els models robustos de carrosseries quadrades però amb un toc minimalista, especialment a les òptiques i els pilots.

La part posterior presenta una porta del maleter en posició molt vertical

Dit i fet, ja que el nou Jaecoo 7 presenta una graella frontal enorme combinada amb unes òptiques LED de petites dimensions, així com un capó molt elevat, una línia lateral força depurada i una part posterior amb una caiguda vertical digna dels millors 4x4. I si per fora Jaecoo sap com agradar al Vell Continent, per dins passa exactament el mateix. Només cal fer una ullada a l'interior per veure com alguns dels acabats i fins i tot el disseny de les portes recorden al dels totterrenys més moderns de Land Rover, mentre que el quadre de comandaments aposta per la tecnologia més avançada del mercat.

La instrumentació digital està formada per una pantalla de 10,3 polzades, de grans dimensions però que sembla realment petita si la comparem amb la pantalla central de 14,8 polzades i que integra tota la connectivitat del vehicle. Disposa de connectivitat Android Auto i Apple CarPlay sense fils i d'un processador Qualcomm 8155 que li permet processar les imatges que li arriben de les càmeres exteriors amb visió de 540º. Sí, ho heu llegit bé, les càmeres son de 540º i no de 360 perquè el nou Jaecoo 7 també pot captar el que passa a la part inferior del vehicle per oferir una visió transparent del mateix, ajudant així al conductor a l'hora de moure's per la ciutat o en conducció 4x4.

La pantalla de la instrumentació és de 10,3 polzades, mentre que la central és de 14,8

Menció especial mereixen alguns elements d'equipament digne de vehicles de tall prèmium, com per exemple els seients amb calefacció, el sostre panoràmic o el carregador per al mòbil sense fils. El que no és tan positiu és que la capacitat del maleter del Jaecoo 7 sigui de tan sols 424 litres, una xifra força baixa si tenim en compte que estem davant d'un cotxe de 4,5 metres. En qualsevol cas caldrà provar-lo en profunditat per esbrinar si l'habitabilitat interior està a l'alçada de la seva competència.

Gasolina o híbrid endollable de 340 CV

Jaecoo presenta una oferta mecànica formada per dues versions molt ben diferenciades, ja que una disposa d'etiqueta C i l'altre obté l'etiqueta 0. La primera és la més senzilla: es tracta d'un bloc gasolina turbo d'1.6 litres i 145 CV que va associat a un canvi automàtic de doble embragatge i set velocitats i està disponible amb tracció davantera per 33.900 euros i amb tracció total per 37.900. Sigui com sigui, Jaecoo ha anunciat uns descomptes promocionals força agressius que fan que la versió bàsica pugui quedar-se en 28.900 euros de tarifa final.

La gamma de colors del Jaecoo 7 inclou tonalitats clàssiques i algunes més esportives, com aquest to vermell

En qualsevol cas la versió més interessant és la híbrida endollable, que combina un motor 1.5 TDGI amb dos propulsors elèctrics per generar una potència conjunta de 340 CV. Els motors elèctrics reben energia d'una bateria de 18,3 kWh, suficient per permetre al Jaecoo 7 PHEV homologar una autonomia de fins a 90 quilòmetres i poder rebre les ajudes del Pla Moves. Així, tot i que el preu de partida d'aquesta versió sigui de 40.900 euros, amb els descomptes de l'Estat es pot quedar en 33.900. Si a aquesta tarifa hi sumem els descomptes que pugui fer la marca, el resultat seria un híbrid endollable amb etiqueta 0 i gairebé 90 quilòmetres d'autonomia per menys de 30.000 euros. Sens dubte, un preu molt competitiu en els temps que corren.

stats