28/01/2012

Nissan Evalia 1.5 DCI: cent per cent català

2 min
Nissan Evalia 1.5 DCI:  cent per cent català

El paper de la fàbrica Nissan a la Zona Franca de Barcelona és molt important per a l'economia del país. D'aquesta factoria en surten alguns productes que són claus per al futur d'aquesta indústria, i més que n'hauran de venir. Entre els actuals: el vehicle industrial NV 200, del qual es deriva l'Evalia que hem provat aquesta setmana, i que des d'aquí es distribueix per tot Europa.

L'Evalia és un vehicle polivalent, a mig camí entre una furgoneta comercial i un monovolum, força racional. Una herència del famós Serena, que fa anys van produir també a Nissan. Aquest cotxe permet un ús polivalent. Entre setmana pot complir una funcionalitat professional, i el cap de setmana adquirir una dimensió més lúdica al servei de la família. De fet, des de la marca asseguren que l'Evalia està pensat per a famílies joves amb un caràcter molt dinàmic. Els seus principals competidors són el Renault Kangoo, la Fiat Dobló o el Citroën Berlingo, que aspiren a una filosofia comuna amb aquest producte totalment de casa.

A l'NV 200 s'hi han afegit una sèrie d'accessoris i components (ESP, airbags laterals, climatitzador, navegador, càmera de marxa endarrere, ràdio-CD amb Bluetooth, etc.) per convertir aquest furgó en un turisme, l'Evalia, més amable per als seus ocupants, que poden arribar a ser set si hi incorporem una tercera fila de seients opcional.

Si prescindim d'aquesta tercera fila i pleguem la segona, la capacitat de càrrega és molt gran, suficient com per portar-hi bicicletes, planxes de surf o, fins i tot, una moto petita, una classe de càrrega que ja ens il·lustra la classe d'activitats que els pot agradar als clients potencials d'aquest Nissan.

A diferència de l'NV 200, que disposa de dues portes al darrere, l'accés posterior a l'Evalia es fa a través d'una porta sola, de grans dimensions, que permet col·locar tota aquesta càrrega amb molta facilitat. Als costats, per entrar a la segona fila de seients, es fan servir unes pràctiques portes corredisses.

Una vegada en marxa, aquest cotxe evidencia el seu ADN industrial. Penalitzat per una aerodinàmica poc eficient, es mostra molt sensible al vent, sobretot el lateral. La suspensió, sobretot la posterior, mostra el comportament clàssic del sistema amb ballestes. Però, en general, la conducció d'aquest vehicle, amb molta capacitat de maniobra, és agradable i senzilla, si no perdem de vista quin és el seu origen i no li demanem un comportament per sobre del que pot oferir.

L'Evalia està disponible en dues motoritzacions de 110 CV, una de gasolina i l'altra turbodièsel, que és la que hem dut. El seu rendiment és òptim, amb uns consums força ajustats i una bona capacitat de resposta fins i tot amb plena càrrega.

FITXA TÈCNICA

PREU: 21.163 euros (5 places) / 21.694 (7 places)

EMISSIONS: 144 g CO/km

MOTOR: turbodièsel 1.461 cc, 4 cilindres, injecció directa, 110 CV.

CANVI: Manual, 6 marxes

MIDES: 4,40 x 1,69 x 1,86 m

PES: 1.426 quilos

DIPÒSIT: 55 litres

stats