Dakar
Motor Competició 14/05/2021

Carlos Sainz fitxa per Audi amb l'objectiu de conquerir el Dakar

El veterà pilot madrileny, tres cops campió de la prova, serà el cap de llança del nou equip d’Audi, que competirà amb un totcamí ecològic per primer cop en la història

2 min
Carlos Sainz durant el passat Dakar

Audi debutarà oficialment al Dakar l’any vinent, amb un SUV o totcamí ecològic de mecànica híbrida i que aspira a convertir-se en el primer vehicle respectuós amb el medi ambient que s’imposa en el ral·li més dur del món del motor.

El pilot madrileny Carlos Sainz, el també veterà pilot francès Stéphane Peterhansel (catorze vegades guanyador de la prova en motos i cotxes) i el més jove pilot d’Audi, Mattias Ekström –dos cops campió del DTM i campió del món de ral·licròs–, formaran un equip de luxe amb molts títols, anys i quilòmetres d’experiència per intentar portar el totcamí híbrid d’Ingolstadt a la victòria en el Dakar del 2022.

Cal destacar que el madrileny Carlos Sainz ja ha guanyat tres vegades la prova, i amb tres equips diferents. El veterà pilot espanyol va guanyar el del 2010 al volant d’un Volkswagen, el 2018 va repetir amb Peugeot i el 2020 amb Mini, l’equip on ha estat pilotant fins ara. A aquest historial cal sumar-hi els dos campionats del món de ral·lis i les moltes proves que ha guanyat al volant de Lancia, Toyota, Subaru, Ford i Citroën, cosa que significa que aquest serà el novè fabricant per al qual competirà Carlos Sainz en la seva llarga carrera.

Per les poques coses que en sabem fins ara, el cotxe que ha preparat Audi serà un SUV amb tracció a les quatre rodes impulsat per dos o quatre motors elèctrics que obtindran l’energia elèctrica d’un motor de gasolina de quatre cilindres que en comptes d'enviar el parell a les rodes produirà electricitat que alimentarà els motors elèctrics del vehicle.

El SUV híbrid d’Audi serà el primer cotxe respectuós amb el medi ambient que participarà en el Dakar, però en cap cas serà l'últim. Perquè el Dakar s’ha compromès a ser una competició més sostenible de cara al 2030, i Toyota i Prodrive ja treballen en nous models híbrids amb vista a futures edicions.

stats