Kia Niro 1.6 HEV Emotion

19958€

Kia Niro 1.6 HEV Emotion

COMBUSTIBLE: Híbrid (benzina i elèctric)

MOTOR: 1.6 GDI + propulsor elèctric

POTÈNCIA: 141 cavalls i 265 Nm de parell

TRACCIÓ: Davantera

MIDES I PES: 4.355 mm / 1.805 mm / 1.535 mm i 1.425 quilos

Proves
Jordi Castellano

Provem el nou Kia Niro, un híbrid assequible

Ras i curt, el Kia Niro és l'opció ecològica, còmode i racional més assequible del mercat

El mercat dels vehicles híbrids no deixarà de créixer durant els propers anys. De fet, el creixement progressiu que ha experimentat fins ara no farà més que augmentar els propers anys de la mà de les polítiques i normatives anticontaminació a les grans ciutats europees.

El grup Kia-Hyundai ha entès a la perfecció les necessitats del mercat i s’ha avançat a molts dels seus rivals europeus amb la creació d’una nova plataforma de vehicle híbrid sobre la que ha cimentat els Hyundai Ioniq i Kia Niro, les apostes del grup coreà per conquerir un segment tradicionalment reservat al Toyota Prius.

El nou Kia Niro és atractiu i juvenil Zoom

El nou Kia Niro és atractiu i juvenil / Jordi Castellano

Estèticament, el nou Kia Niro és un cotxe força equilibrat, i gràcies a la seva estètica crossover -a mig camí entre un SUV, un monovolum i un compacte convencional- esdevé força atractiu.

El frontal continua presidit pel ja icònic “nas de tigre” que identifica tots els Kia, acompanyat d’unes línies estètiques suggerents dominades pel predomini de les línies corbes i formes envolvents que atorguen al cotxe un aire juvenil i actiu, molt del gust europeu.

La carrosseria del Niro està pensada per obtenir un bon coeficient aerodinàmic (de tan sols 0’29 Cx) per mantenir a ratlla el consum de carburant, però amanit amb detalls juvenils i aventurers, com ara els passos de roda i els baixos protegits per plàstics o les barres del sostre per col·locar-hi objectes.

El coeficient aerodinàmic del Niro és realment baix Zoom

El coeficient aerodinàmic del Niro és realment baix / Jordi Castellano

Els interiors del Niro sintetitzen l’estil i el llenguatge de disseny de la marca, gràcies a una disposició molt ergonòmica dels comandaments i una posició de conducció més elevada que un turisme convencional i els seients mixtes de pell i tela, aconsegueixen una alt grau de comoditat dins l’habitacle.

El Niro és ampli  i còmode fins i tot als seients posteriors Zoom

El Niro és ampli i còmode fins i tot als seients posteriors / Jordi Castellano

La consola central incorpora una pantalla de set polsades (amb la versió Emotion que equipa la nostra unitat) amb navegador d'última generació, i si optem pel vell conegut navegador de Google Maps podem triar aquesta opció gràcies a la connectivitat amb el telèfon mòbil, via Android auto o Apple Car.

Els interiors són ergonòmics i elegants Zoom

Els interiors són ergonòmics i elegants / Jordi Castellano

Moure’s per la interfície és fàcil i els botons físics estan ben posicionats. El climatitzador bizona, amb rodetes analògiques està situat just a sota del navegador i disposa d’una pantalla dedicada al navegador per controlar més acuradament els paràmetres.

Una mecànica revolucionària

Mecànicament el Niro utilitza un motor tèrmic de benzina 1.6 GDI de quatre cilindres que eroga 105 cavalls i un parell màxim de 147 Nm, associat a un petit motor elèctric de 32 cavalls i 170 Nm de parell, sumant una potència total combinada de 141 cavalls i 256 Nm de parell.

La mecànica del Niro és revolucionària Zoom

La mecànica del Niro és revolucionària / Jordi Castellano

El petit motor elèctric engega sempre al Niro, així com també inicia la marxa sortint d’estar aturat, per després donar protagonisme al motor tèrmic. A més, el propulsor elèctric actua com auxiliar del tèrmic quan el Niro està en marxa per carreteres o vies ràpides.

Tots dos propulsors envien la potència a l’eix davanter, i es gestionen mitjançant un canvi automatitzat de doble embragament i sis velocitats, que gestionen la potència del vehicle amb eficàcia i eficiència.

El maleter del Niro homologa 401 litres de capacitat Zoom

El maleter del Niro homologa 401 litres de capacitat / Jordi Castellano

El Kia Niro és un híbrid no endollable, ja que l’híbrid coreà carrega la seva petita bateria elèctrica -situada just a sota dels seients posteriors- gràcies a la pròpia energia cinètica del vehicle, que aprofita el moviment o les frenades del vehicle per convertir-ho en energia elèctrica i recarregar la bateria d'ions-liti, tot i que segons he pogut saber, Kia està preparant una versió endollable de cara a 2017.

Dinàmica estalviadora, però efectiva

Tot i no disposar d’unes prestacions esportives (accelera de 0 a 100 en més de dotze segons) el Niro sí que sorprèn molt positivament pel seu àgil comportament, que el fa molt útil en la majoria de situacions reals de conducció. A més, el nivell d’insonorització de l’habitacle, unit a un tarat de la suspensió molt còmode, ajuden mantenir uns nivells de confort elevats dins l’habitacle.

Àgil i còmode, el Kia Niro compleix a la perfecció a la ciutat i en carretera

Tot i tenir 141cv combinats aquest Niro convida a un conducció tranquil·la. Si volem una conducció més dinàmica, haurem de triar el mode “sport”, i si volem conduir per una carretera revirada, el podem posar en mode manual i aprofitar el fre motor per les baixades i allargar alguna marxa en pujada per adaptar-nos als desnivells de forma més natural.

El Niro convida a una conducció tranquil·la Zoom

El Niro convida a una conducció tranquil·la / Jordi Castellano



A la ciutat, l’arrencada amb motor elèctric el fa ràpid per sortir dels semàfors alegrement i el canvi seqüencial automàtic puja marxes sense interrupcions en l’entrega de potencia. A més, els assistents d’aparcament amb càmera posterior i alerta sonora fan fàcil aparcar els 4,35 metres del Kia Niro.    

Detall grups òptics Led Zoom

Detall grups òptics Led / Jordi Castellano

El consum, es situa sobre una mitjana de cinc litres. Els menús del sistema de navegació integrat trobem pantalles on ens esperonen a conduir de forma més adequada per carregar bateries i estalviar combustible. A la pantalla del navegador, si seleccionem la pantalla híbrid, ens mostrarà un arbre de leds, que s'anirà pintant de verd si tenim una conducció racional i emetem menys emissions.