LA GUANTERA

El desfibril·lador del Saló de l’Automòbil va bé

A l’espera de xifres oficials, la satisfacció és generalitzada a l’organització. / FIRA DE BARCELONA Zoom

Demà tancarà les portes la 38a edició del Saló Internacional de l’Automòbil, que s’ha fet aquests dies al recinte firal de Montjuïc, a Barcelona.

La mostra ha sigut tot un èxit des de diversos punts de vista: presència de les marques, activitats relacionades amb el sector, transaccions comercials i nombre de visitants.

Demà passat sabrem les xifres oficials sobre la majoria d’aquests temes, però -de moment- la satisfacció és generalitzada entre els organitzadors de la fira i els que hi participen. El Saló ha anat canviant la seva orientació al llarg del temps. I aquesta ha sigut possiblement la seva principal virtut: saber-se adaptar a les circumstàncies de cada moment.

Després que en l’anterior edició es parlés fins i tot de la seva desaparició, per la poca representativitat dels fabricants que hi van ser presents, aquests dos anys els seus responsables han sabut aprofitar la revifada del sector per convèncer els constructors de la necessitat de ser-hi.

Ara el Saló té una gran activitat comercial, en la qual els expositors fan unes ofertes molt interessants als possibles compradors, que han permès uns nivells de vendes de vehicles molt alts.

Encara trigarem uns quants dies a conèixer el volum d’aquesta activitat, que, tot s’ha de dir, de vegades no correspon a la realitat, ja que es comptabilitzen algunes transaccions que no necessàriament s’han fet dins del Saló, i que -això sí- estan vinculades a determinades promocions que els venedors fan dies abans i després de la mostra catalana.

Que les marques no dubtin a recórrer a astúcies com aquesta per poder presumir de ser els que venen més cotxes, que els incentius oferts als seus agents comercials per aconseguir-ho siguin alts, no fa sinó demostrar la volada que ha tornat a recuperar aquest Saló de Barcelona.