LA GUANTERA

Saló de Frankfurt: comença la revifada

AUDI NANUK QUATTRO

El fabricant alemany ha dissenyat aquest concept en col·laboració amb l'italià Giugiaro. Aquest esportiu biplaça, equipat amb un motor dièsel de 544 CV, destaca per la seva polivalència. Pensat per anar també per fora de l'asfalt, disposa de la famosa tracció integral de la casa dels anells. Va de 0 a 100 en 3,8 segons.

PORSCHE 918 SPYDER

Si agafa els 325 i accelera de 0 a 100 en tres segons: com pot ser que només gasti 3 litres als 100, i emeti només 70 g/CO per km? La resposta la trobem en la tecnologia híbrida que incorpora. Només pesa 1.640 quilos, cosa que fa que el tercer híbrid del catàleg Porsche voli quan l'impulsen els 887 CV del conjunt motriu.

BMW I-8

Les marques alemanyes han apostat fort al seu saló. Els bavaresos ja tenen a punt els seus dos primers cotxes elèctrics, als quals s'afegirà una escúter de gamma alta. L'i-8és el més luxós: un esportiu 2+2, amb tecnologia híbrida capaç de sumar 362 CV. Molt lleuger gràcies a la utilització massiva de la fibra de carboni.

SEAT LEÓN ST

La tercera generació del León incorpora per primera vegada una versió familiar. Destaca per la capacitat de càrrega: 587 l. I per les diverses opcions mecàniques que hi ha per triar, com ja passa amb les versions de 3 i 5 portes. Més qualitat i modernitat que mai en la nova Seat, que ara ataca el mercat europeu dels breaks .

FERRARI 458 SPECIALE

És un Ferrari, ja està tot dit. Aquesta berlinetta porta el V8 atmosfèric més potent de la història de la marca. Centrat i al darrere, aporta 605 CV! Governar aquesta bèstia capaç d'accelerar de 0 a 100 en només tres segons seria molt complicat si no fos per tota la tecnologia sofisticada que equipa. El preu d'aquesta màquina? És un Ferrari...

VOLVO COUPÉ CONCEPT

Inspirat en el P1800 que va conduir James Bond en alguna pel·lícula en què li va fer el salt a l'Aston Martin, el disseny d'aquest gran turisme és l'indicador que Volvo està tornant, després d'anys d'incertesa. Amb un motor híbrid de 440 CV, destaca per la tracció al darrere i pel seu impressionant parell, amb 600 nm.

NISSAN E-NV200

El va anar a veure l'alcalde Trias perquè aquest elèctric serà el taxi de Barcelona en un futur immediat. L'acord entre l'Ajuntament i el fabricant passa per la instal·lació de punts de càrrega ràpida a la ciutat, la implantació de parades específiques, i la gestió preferent del seu ús a les cues dels llocs estratègics.

VOLKSWAGEN E-GOLF

Potser no engresca tant com el Golf-R, que també s'ha presentat aquí, però el llançament del primer Golf elèctric i el de l'e-Up! són una demostració de l'interès real d'Audi-VW per l'electromobilitat. No és només qüestió de màrqueting. Amb una autonomia de 190 km es vanta de fer-ne 100 a un cost de només 3 euros.