LA GUANTERA

Peugeot 4008: el lleó es vol escapar de l'asfalt

Un dels objectius de Peugeot és oferir als clients un producte per cada necessitat. Ara mateix la gamma de la marca és de les més completes del mercat, però no tenia cap cotxe pertanyent al segment C, el dels SUV o tot camí mitjans, en què gairebé tots els fabricants generalistes hi són presents. L'aliança amb Mitsubishi, però sobretot amb Citroën, els permet disposar del 4008. Un cotxe amb una imatge que ha de contribuir a potenciar el valor de Peugeot com a marca. Amb el llançament anterior del 3008, el fabricant francès no necessitava un TT; però ara el seu cosí , que també té unes certes aptituds off road , els ajudarà a captar clients nous, a fidelitzar els que ja tenen, i a "internacionalitzar" més la marca, ja que esperen que el 70% de les vendes siguin fora de l'Europa occidental.

Al mercat espanyol, d'entrada preveuen vendre'n 500 unitats, un 10% del segment a què pertany el nou Peugeot. Per al mercat d'aquí només hi haurà una sola versió, amb motor dièsel 1.8 de 150 cavalls, canvi manual de 6 velocitats, tracció 4x4 i un sol nivell d'acabats: Allure. Les úniques opcions més enllà del preu de sortida són la tapisseria de cuir, el navegador, el sostre solar i l'alarma. És un japonès (Mitsubishi ASX) amb acabats europeus (fet que l'encareix una mica) i que també podem trobar replicat en un bessó (Citroën C4 Aircross).

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 31.900 euros
  • EMISSIONS: 147 g de CO/km
  • MOTOR: Dièsel 1.8 4 cilindres, 150 CV
  • TRANSMISSIÓ: 4x4
  • CANVI: Manual, 6 velocitats
  • MIDES: 434 x 180 x 136 cm
  • PES: 1.570 kg
  • MALETER: 416 litres
  • DIPÒSIT: 60 litres