LA GUANTERA

Peugeot 308: dissenyat per ser un líder

El nou Peugeot 308 és més compacte però la càrrega del maleter ha crescut respecte de versions anteriors. / PEUGEOT Zoom

El segment C de l'automòbil, el dels compactes de cinc portes que fan quatre metres de llarg, és el més important de tot el mercat. Representa el 20% de totes les vendes de cotxes a l'Estat, i incorpora models de tanta repercussió com el Volkswagen Golf, el Seat León, el Ford Focus, l'Opel Astra, el Renault Mégane, el Citroën C4 i el Hyundai i30. I el Peugeot 308 que provem avui, un cotxe que ja existia però que ara la casa francesa ha remodelat exhaustivament -de fet, tot és nou excepte el nom-, com a part de l'estratègia que els ha portat a renovar totalment la seva gamma de vehicles en menys de tres anys.

El nou 308 utilitza la nova plataforma EMP2, sobre la qual ja se sustenten la meitat dels cotxes nous produïts pel grup PSA (Peugeot i Citroën). Això fa que aquest nou 308 pesi 140 quilos menys que la generació anterior. Ara aquest turisme és més compacte que abans: 2 centímetres més curt i cinc més baix, cosa que permet un comportament més dinàmic. Tot i això, la capacitat de càrrega del maleter ha crescut 72 litres respecte a la versió precedent.

La suma d'aquestes millores fa que l'entrada als revolts generi al conductor una gran sensació de confiança i una estabilitat molt real. Però, per damunt de tot, aquesta contenció de pesos i mides on es nota més és en l'eficiència: amb unes emissions de gasos i partícules contaminants molt baixes i uns consums molt continguts en les cinc motoritzacions disponibles. Actualment n'hi ha tres de gasolina (de 82, 125 i 155 CV) i dues de dièsel (92 i 115 CV), a les quals s'afegiran noves alternatives l'any vinent, com els nous tres cilindres de gasolina, i les opcions de canvi automatitzat.

El 308, presentat en tres nivells d'acabats diferents (Accés, Active i Allure), dels quals el superior significa gairebé la meitat de les vendes, destaca per la gran qualitat que traspuen els seus components, i pel nivell de disseny acreditat.

En el moment d'adquirir un vehicle nou, el comprador local continua prioritzant el disseny del cotxe com a primer motiu per fer l'operació. A Peugeot ho tenen clar, i per això s'han esforçat especialment a potenciar aquest aspecte.

Externament, el nou Peugeot 308 obté una gran aerodinàmica (amb un CX de només 0,28), amb detalls com les entrades d'aire actives o els baixos segmentats per panells; tot plegat: més ajudes a la millora dels consums.

A l'interior és on notem més canvis. L'anomenat i-cockpit -el lloc destinat al conductor- és un magnífic exercici de disseny d'ergonomia. Amb un volant molt compacte i agradable, una pantalla tàctil que permet governar totes les funcions del cotxe i gestionar les experiències multimèdia i tots els instruments a la vista i a l'abast.

Aquest cotxe ofereix una gran quantitat de sistemes destinats a l'ajuda en la conducció, més habituals en models de categoria superior que no pas els d'aquesta part del mercat. Entre aquests sistemes cal destacar un radar de proximitat que ens aporta diverses funcions; un regulador de velocitat actiu que mesura la distància amb els altres vehicles que l'envolten; un sistema de frenada automàtica en situació d'emergència; el fre d'estacionament elèctric; una càmera de visió posterior, i el dispositiu park assist , que ens ajuda a aparcar el cotxe en llocs complicats. Aquest últim ben aviat s'afegirà a les versions d'equipament superior d'aquest model.

El millor

  • Disseny exterior i interior.
  • Eficiència energètica.
  • Qualitat dels components.

El pitjor

  • Habitabilitat de les places posteriors.
  • Sistema d'obertura del maleter.
  • Tacte de la palanca de canvi.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: des de 13.900 € (PIVE inclòs)
  • EMISSIONS: 95 g CO/km
  • MOTOR: 4 cil. gas. i dièsel
  • CANVI: manual/autom./pilotat
  • TRANSMISSIÓ: al davant
  • MIDES: 427 x 181 x 140 cm
  • PES: 1.240 kg
  • MALETER: 420 litres
  • DIPÒSIT: 53 litres