LA GUANTERA

Nissan e-NV 200: pensat i fet aquí per a tot el món

L’adjudicació de la fabricació de la furgoneta elèctrica e-NV 200 ha sigut crucial per al futur de la fàbrica de Nissan a la Zona Franca. El procés previ a la decisió va ser molt complicat, amb un estira-i-arronsa permanent entre l’empresa i les reivindicacions dels treballadors. Però, finalment, va guanyar la lògica, i el gegant japonès va escollir Barcelona per construir-hi aquest producte tan important per al seu negoci; tot el contrari del que han fet els alemanys del grup Audi-Volkswagen amb la tria de la marca Skoda per fabricar un SUV que a Seat ja tenien coll avall per a la factoria de Martorell.

Per celebrar el començament de la comercialització d’aquest vehicle, com no podia ser d’una altra manera, Nissan ha triat Barcelona per presentar-lo en societat. Des del dia 9 i fins a aquest dijous, més de 300 periodistes especialitzats de tota Europa estan provant aquí el segon vehicle que fabriquen capaç de no produir emissions contaminants després del Leaf, el cotxe elèctric més venut al món.

Indrets com el Mercat de les Flors, la Boqueria o el Born són els escenaris triats per a les diferents performances que fan per mostrar les qualitats d’aquest vehicle, tant per transportar mercaderies com passatgers, com és el cas de la versió Evalia. A aquest cotxe pensat i produït aquí per a tot el món s’hi afegirà també el primer turisme de la marca fabricat a Barcelona, el Pulsar, els detalls del qual coneixerem passat l’estiu. A la Zona Franca s’hi fan el totterreny Pathfinder, la pickup Navara o la furgoneta Primastar. Aquest centre ocupa més de cinc-cents mil metres quadrats, dóna feina a 3.500 treballadors i l’any passat va ser capaç de produir 131.900 cotxes, que aquest any seran més amb la incorporació d’aquests models tan transcendents per als plans de la marca.