LA GUANTERA

Nissan Pulsar: la recerca de l’equilibri

Feia cinc anys que Nissan no disposava al catàleg de la seva gamma d’un turisme compacte. Des del 2009, amb el poc exitós Tiida, que aquest constructor no tenia cap producte capaç de plantar cara a cotxes tan venuts com el Citroën C4, el Ford Focus, el Hyundai i30, el Renault Mégane, el Seat León, el Toyota Auris i el Volkswagen Golf. El Pulsar ha arribat als concessionaris per competir en aquesta part del mercat tan disputada.

Aquest nom, corresponent a una estrella de neutrons, no és nou a l’univers Nissan. Ja el 1978 el constructor japonès va comercialitzar un cotxe que es deia així. A Espanya només el venien al mercat canari, on va tenir una bona acceptació, sobretot la versió Gti-R, amb un marcat caràcter esportiu. L’estrella Pulsar torna a aterrar amb el propòsit de trobar el seu lloc entre els conductors europeus.

Aprofitant la gran tirada del Qashqai, aquest cotxe n’hereta alguns dels conceptes tècnics i visuals. Amb un disseny, sobretot de la part frontal i del seu interior, que recorda moltíssim el popular SUV de Nissan, parteix d’una plataforma que adapta la utilitzada al Renault Clio.

Estèticament el Pulsar és un cotxe molt equilibrat, sense grans estridències, que renuncia a algunes de les solucions de disseny vistes en altres cotxes de línia més agosarada de Nissan. Aquest plantejament ja és una targeta de presentació de les intencions d’aquest model, un cotxe del qual destaca l’equilibri general, que no es limita als aspectes purament formals.

El Pulsar és un cotxe molt neutre, de caràcter equilibrat, que busca satisfer les necessitats d’un ús quotidià. De moment es presenta amb només dues motoritzacions: una de gasolina d’1,2, amb 115 cavalls de potència, i una de dièsel 1,5, de 110. Més endavant n’hi haurà una altra de gasolina, amb 190 cavalls.

Disponible en els tres nivells habituals d’equipament de la marca -Visia, Acenta y Tekna-, el Pulsar incorpora molta tecnologia que ja hem vist anteriorment en el mateix Qashqai i també en el X-Trail. Cal destacar l’anomenat escut de protecció intel·ligent, que inclou ajudes a la conducció.

Després d’haver provat el motor 1,5 dièsel, les principals virtuts d’aquest cotxe són el consum contingut i la gran habitabilitat de l’interior, del qual destaca, sobretot, l’espai disponible per als ocupants de les places posteriors, tant pel que fa a la distància amb els seients del davant com en relació al sostre. En aquest habitacle el contrast de la qualitat d’alguns materials utilitzats és massa evident.

Com a aspectes a millorar cal destacar la capacitat de resposta del propulsor, el comportament de la suspensió -sobretot la davantera, que és molt tova- i l’esglaonat de les relacions del canvi, que de vegades obliga a un treball més exhaustiu amb el selector de velocitats del que busquen els usuaris habituals d’automòbils amb aquest perfil.