LA GUANTERA

Hyundai i30: les bondats de l'esport més popular

L'i30 és un dels models de més èxit de la marca coreana. / HYUNDAI Zoom

L'i30 és un dels models de més èxit de la gamma Hyundai. Ara, per fer-lo encara més atractiu al mercat europeu, el fabricant coreà acaba d'afegir la versió de tres portes a les carrosseries sedan i familiar, de cinc, que hi havia fins al moment. Amb aquesta nova configuració, aquest cotxe agafa una línia més esportiva, imprescindible per poder plantar cara als molts rivals que té en un segment molt competit, i on la majoria d'alternatives busquen aquesta característica.

Però a Hyundai no el consideren un cotxe esportiu. Aprofitant el canvi han introduït algunes modificacions en el disseny extern, sobretot al frontal i al cul del cotxe, on també han canviat el para-xocs. Les portes ara són una mica més grans, cosa que permet un accés més fàcil a les places del darrere.

Ara l'i30 es presenta amb tres opcions de motorització: una de gasolina, de 100 CV, i dues dièsel de 110 i 128. Són propulsors que ja coneixíem de les altres versions d'aquest cotxe. Sense opció de canvi automatitzat, aquests motors es combinen amb un selector manual de sis marxes. Tot i que el sistema start&stop sembla obligatori en els cotxes de nova generació, aquest Hyundai no el porta. De fet, no li cal, ja que el consum és molt interessant. Aquest tres portes l'ofereixen en quatre nivells d'equipament: Base, City S, Tecno S i Sport (el més potent).

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 13.490 euros
  • EMISSIONS: 109 g de CO/km
  • MOTOR: Gasolina (100 CV) i dièsel (110/128 CV)
  • CANVIS: Manual, 6 velocitats
  • TRACCIÓ: Al davant
  • MIDES: 430 x 178 x 174 cm
  • PES: 1.185 kg
  • MALETER: 386 litres
  • DIPÒSIT: 53 litres