Motor Fiabilitat

Stellantis afronta el risc d’un nou fiasco amb el motor dièsel 1.5 BlueHDI

El grup automobilístic crida a revisar els models amb el motor 1.5 BlueHDI fabricats entre els anys 2017 i 2023

Motor BlueHDI
07/07/2025
2 min

Amb el record encara fresc del gran fiasco dels motors 1.2 PureTech, el grup automobilístic Stellantis ha d’afrontar ara un nou tràngol amb els problemes de fiabilitat del motor dièsel 1.5 BlueHDI fabricats entre els anys 2017 i 2023. Aquests problemes afecten sobretot models de les marques Citroën, Opel, Peugeot, DS, Fiat i fins i tot alguns models de Toyota que van fer servir el propulsor dièsel francès.

Els responsables del grup Stellantis han reconegut que aquest motor té un problema de disseny amb la cadena de 7 mm de diàmetre que connecta amb l’arbre de lleves i que pot patir un desgast prematur que pot desencadenar una ruptura de la cadena que obligui a haver de substituir tot el bloc del motor. A partir de l’any 2023 aquest motor va començar a fer servir una nova cadena de 8 mm de diàmetre que no té risc de trencament. Tal com ha avançat el mitjà francès L’Automobile, la decisió del grup Stellantis es va prendre després d'una primera anàlisi sobre una mostra de 3.000 vehicles quan van constatar l’augment de les queixes i reclamacions de clients que havien patit incidències a causa d’aquesta avaria.

El grup Stellantis ja ha cridat a revisió més de 600.000 models a França (on la xifra de cotxes afectats podria arribar al milió) i ha anunciat que la crida també s’executarà a Espanya els pròxims mesos, malgrat que no ha volgut quantificar un volum aproximat de cotxes afectats.

Llista de models afectats

  • Citroën C3 i C3 Aircross (2018-2023)
  • Citroën C4 i C4 Cactus (2020-2023)
  • Citroën C4 Picasso i C4 SpaceTourer (2018-2023)
  • Citroën C5 Aircross (2018-2023)
  • Citroën Berlingo (2018-2023)
  • Citroën SpaceTourer i Jumpy (2018-2023)
  • Peugeot 208 i 2008 (2018-2023)
  • Peugeot 308 i 3008 (2017-2023)
  • Peugeot 508 i 5008 (2017-2023)
  • Peugeot Traveler i Expert (2018-2023)
  • Opel Corsa (2019-2023)
  • Opel Crossland X i Crossland (2018-2023)
  • Opel Mokka (2021-2023)
  • Opel Astra (2022-2023)
  • Peugeot Traveler i Expert (2018-2023)
  • Opel Grandland X i Grandland (2018-2023).
  • DS 3 i DS3 Crossback (2019-2023)
  • DS 4 II (2021-2023)
  • DS 7 Crossback (2017-2023)
  • Fiat Dobló i Scudo (2022-2023)
  • Toyota Proace i Proace City (2018-2023)

Procediment de revisió

El procés de crida a la revisió es concreta mitjançant l’enviament d’una carta certificada de la direcció general de Trànsit i el fabricant on s’informa els afectats que han de demanar cita i hora al taller oficial més a prop per procedir a la revisió pertinent de manera gratuïta. Un cop al taller, una eina específica permetrà valorar si el motor 1.5 BlueHDI es troba en bones condicions o si cal substituir la cadena de 7 mm original per una de nova, o si amb una petita reprogramació del software de la centraleta n’hi ha prou per disminuir el risc de patir un trencament. A més, el grup Stellantis ampliarà la garantia total en cas d’avaria d’aquesta peça fins als deu anys o 240.000 quilòmetres.

stats