El nou Dacia Sandero només obté dues estrelles i suspèn les proves de seguretat EuroNCAP

El compacte estrella romanès, el model més venut al nostre país els últims anys, no passa els controls de qualitat de les proves EuroNCAP

Estat del Sandero després del test d'impacte
15/04/2021
2 min

Les proves EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) són el resultat d’un programa europeu encarregat de vetllar per la seguretat dels cotxes nous que es comercialitzen al Vell Continent. Aquest programa, patrocinat per la Unió Europea, és vigent des del 1996 i analitza la seguretat dels vianants, els ciclistes i els ocupants en cas d’impacte; les lesions verticals, i els nous sistemes de seguretat activa i passiva.

Aquesta setmana EuroNCAP ha fet públics els resultats dels tests de diversos cotxes nous, i si bé alguns models com els elèctrics Skoda Enyaq o Volkswagen ID.4 o el català Cupra Formentor han obtingut la qualificació màxima, de cinc estrelles, no deixa de ser sorprenent que un cotxe totalment nou com el Dacia Sandero n’hagi obtingut tan sols dues.

Test impacte del Sandero.
Test impacte del Sandero.

El model provat i sotmès a les proves de xoc i seguretat activa i passiva ha estat un Sandero Stepway, la versió campera o aventurera del compacte romanès, el model més venut a Catalunya els últims anys. Un cotxe barat i capaç d’anar del punt A al punt B sense escarafalls però que ha suspès les proves EuroNCAP i que genera algun dubte sobre la seva qualitat o posada a punt.

Els resultats del test del nou Sandero atorguen una puntuació del 70% pel que fa a protecció d’adults, un 72% en l’apartat de seguretat infantil i només un 41% en protecció a vianants o ciclistes, i un 42% en assistents de seguretat. Tot i que semblin resultats baixos (ho són) això no vol dir necessàriament que el nou Dacia Sandero sigui un cotxe especialment perillós. En el cas concret d’aquest model l’absència de sistemes de seguretat (no té càmeres, ni sensors de sortida de carril, ni altres elements de seguretat més enllà de l’assistent de frenada d’emergència) han perjudicat i condemnat un model econòmic que justifica el seu preu precisament per l’absència d’alguns d’aquests sistemes que incorporen altres models de la competència però que el Sandero no fa servir.

Amb tot, la marca romanesa s’enfronta ara a una possible mala reputació d'acord amb els resultats obtinguts. I és que tampoc no s’acaba d’entendre com un model basat en la plataforma modular CMF-B, que també fan servir els nous Renault Clio i Captur o el Nissan Micra, només ha obtingut una puntuació del 70% per als ocupants en cas de xoc lateral, posterior i frontal, mentre que els altres models esmentats van obtenir resultats del 90% en la mateixa prova. En aquest sentit, els reforços estructurals de la carrosseria dels Renault Clio o Nissan Micra els converteixen en cotxes més segurs que no pas el Dacia Sandero, un cotxe que busca la màxima reducció de costos per oferir un preu de compra més assequible.

stats