Les 10 marques de cotxes més fiables del 2021 segons Consumer Reports
La plataforma d’usuaris i consumidors nord-americana publica la seva llista anual amb les marques i models de cotxes més fiables de l’any, en què destaca l’hegemonia dels fabricants japonesos
Com cada any, la plataforma d’usuaris i consumidors dels Estats Units Consumer Reports ha publicat el seu llistat de marques i models més fiables de l’any. És un estudi basat en les opinions de més de 300.000 usuaris nord-americans que han comprat un cotxe nou al llarg de l’any, i que en recull les seves opinions i graus de satisfacció.
Una de les primeres sorpreses d’aquest estudi és el grau d’hegemonia dels fabricants japonesos entre els conductors i conductores dels Estats Units. I és que vuit de les deu marques més ben valorades entre els compradors de vehicles nous als Estats Units provenen del País del Sol Naixent, mentre que les altres dues posicions les ocupen una marca local (Buick) i una d'europea (Mini).
- Lexus76 punts
- Mazda75 punts
- Toyota71 punts
- Infiniti69 punts
- Buick66 punts
- Honda66 punts
- Subaru66 punts
- Acura64 punts
- Nissan63 punts
- Mini60 punts
Aquesta classificació es basa en la puntuació mitjana obtinguda entre els usuaris, que valoren diversos aspectes del seu cotxe en una escala del 0 al 100, i la puntuació final a nivell de marca és la resultant de les puntuacions obtingudes pels seus vehicles. En aquest estudi només hi figuren marques que com a mínim disposin de dos models nous per avaluar, i per això no hi ha les puntuacions d’alguns fabricants -especialment europeus- com ara Alfa Romeo o Maserati, per exemple.
La classificació final d’aquest any evidencia l’hegemonia dels fabricants japonesos als Estats Units, amb la presència de vuit marques en els deu primers llocs de la classificació, algunes de les quals ja no es comercialitzen a Europa, com ara Acura (la divisió superior d’Honda), i d'altres que hi tenen vendes testimonials, com ara Lexus o Infiniti, les marques aspiracionals de Toyota i Nissan, respectivament.
Les marques menys valorades
L’estudi de Consumer Reports també recull les marques menys valorades de l’any pels compradors nord-americans. Sorprèn la presència de Tesla, Mercedes-Benz, Volvo o Volkswagen entre les que menys satisfacció generen entre els usuaris.
Els mals resultats de Tesla s’expliquen sobretot pel pobre valor acumulat del Model X, amb només 5 punts sobre 100 en l’escala de satisfacció dels clients. Entre els vehicles de Tesla, el Model Y només suma 18 punts i el Model S 20 punts, mentre que el Model 3 es converteix en el més ben valorat de la marca amb una puntuació de 59 punts.
- Kia43 punts
- Volvo42 punts
- Ram40 punts
- GMC37 punts
- Mercedes-Benz34 punts
- Volkswagen31 punts
- Genesis30 punts
- Jeep26 punts
- Tesla 25 punts
- Lincoln 18 punts
Les queixes dels compradors de vehicles Tesla nous se centren en l’autonomia dels cotxes, sensiblement inferior al que promet la marca; en diversos errors de funcionament del seu software i del temps d’espera de càrrega, així com en la xarxa de supercarregadors de la marca.
Sorpresa entre els elèctrics
L’informe anual de Consumer Reports recull també diverses categories de vehicles, la més interessant i sorprenent de les quals és la categoria de vehicles elèctrics de zero emissions. A diferència de les categories generals, aquesta valoració individual de cada model segment per segment és avaluada pels experts de Consumer Reports, que compren cotxes nous de manera anònima i els avaluen al llarg d’un any, amb notes més crítiques que el públic general. Sorprenentment, el cotxe elèctric més ben valorat, amb uns espectaculars 95 punts, és el Kia e-Niro, un cotxe que vam poder provar ara fa un any i que es converteix en el vehicle elèctric més ben valorat de tots els temps pels experts americans.
- Kia e-Niro 95 punts
- Nissan Leaf 77 punts
- Ford Mustang Mach-e 71 punts
- Tesla Model 3 59 punts
- Chevrolet Bolt 34 punts
- Hyundai Kona 33 punts
- Kia Soul 23 punts
- Volkswagen ID.4 21 punts
- Tesla Model S 20 punts
- Tesla Model Y 18 punts
En aquest segment cal destacar també el bon paper del veterà Nissan Leaf i del nou Mustang Mach-e, però hi sorprèn el pobre desenvolupament dels mencionats Model X i del nou Audi e-tron, que només sumen 5 punts. No deixa de ser paradigmàtic que la categoria dels SUV elèctrics sigui la que més queixes i més males puntuacions obté en l’estudi de Consumer Reports. Els Audi e-tron, Volkswagen ID.4 o Model X estan molt per sota del seu prestigi com a cotxes elèctrics i puntes de llança de l’ofensiva elèctrica de les respectives marques. Consumer Reports justifica aquesta realitat basant-se en el fet que els usuaris d’aquests cotxes nous critiquen la potència dels motors, problemes mecànics, errades del sistema d’infoentreteniment i de l’electrònica del vehicle i els elements d’equipament dels seus cotxes nous.