Proves cotxes
Motor  /  Proves 19/12/2021

Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid: el company de viatge més eficient

Ens posem al volant de la versió més trencadora estèticament de la gamma Volkswagen, que en aquest cas va unida a un propulsor híbrid endollable

10 min
Volkswagen Arteon Shooting Brake

Si em preguntessin si seria possible considerar que un Volkswagen de color blanc és estèticament trencador, la meva resposta seria que no. Principalment perquè em vindria al cap un Polo, un Golf, un SUV o fins i tot una furgoneta blanca... I això, d’entrada, no resulta especialment emocionant. Però a la gamma de la marca alemanya hi ha un model que sí que és capaç de demostrar una gran personalitat i fins i tot de fer tombar caps al seu pas: el Volkswagen Arteon.

Volkswagen Arteon Shooting Brake
Volkswagen Arteon Shooting Brake
Volkswagen Arteon Shooting Brake

Es tracta d’un cotxe amb carrosseria berlina de tipus cupè que ja vam poder provar fa uns anys , però que en aquesta ocasió ha tornat a passar per les nostres mans en una versió força diferent. En primer lloc perquè la seva mecànica és híbrida endollable, i en segon lloc perquè la seva carrosseria és de tipus shooting brake. I per a tots aquells que vulguin saber quins motors porta aquest Volkswagen i què carai és una carrosseria shooting brake, tot seguit ho expliquem.

DISSENY EXTERIOR: BERLINA, FAMILIAR O CUPÈ?

A l’Ara Motor ja vam tractar d’explicar les característiques dels vehicles shooting brake en aquest article sobre el Kia Proceed, un dels pocs models del mercat que disposen d’aquest tipus de carrosseria. Per fer-ho fàcil podríem dir que es tracta d’un vehicle que combina el disseny d’un cupè amb la practicitat d’un familiar, i que en el cas de l’Arteon que avui ens ocupa pren la base d’una berlina.

Val a dir que en altres models la presència d’aquesta carrosseria és molt notable (la diferència entre un Kia Ceed compacte i un Proceed shooting brake és enorme), però en el cas de l’Arteon no es deixa notar tant. Principalment perquè el model de base no té l’estètica clàssica que trobem en un Passat, sinó que ja disposa d’un estil cupè –o fastback–similar al de models com el Mercedes-Benz CLS o l’Audi A7. Sigui com sigui, el resultat general és espectacular i el cotxe es veu esportiu i ben proporcionat.

Volkswagen Arteon Shooting Brake
Volkswagen Arteon Shooting Brake
Volkswagen Arteon Shooting Brake

Amb tot, només sabrem que estem davant d’un Volkswagen Arteon Shooting Brake si el mirem de perfil o per darrera, ja que fins al pilar C el disseny és idèntic al del model normal. De fet, les mides són gairebé calcades en tots dos models: 4,86 metres de longitud, 1,87 d’amplada i 1,46 d’altura, i és aquesta darrera l’única que canvia amb un centímetre més respecte del model normal.

L’estètica de l’Arteon pot ser elegant o agressiva (en funció de si escollim els acabats Elegance o R-Line) però té molta personalitat. La part frontal és la que menys ha canviat respecte del model que va ser presentat l’any 2017 i destaca per la presència de la “graella infinita”, que es fusiona amb les òptiques davanteres led i que integra els llums diürns.

La nostra unitat de proves disposa de l’acabat més esportiu, de manera que llueix unes grans entrades d’aire –que contrasten a la perfecció amb el color blanc del cotxe– i unes llandes de 19 polzades amb un disseny força aerodinàmic. I ja que hem passat a la vista lateral, aquí el que més crida l’atenció és la cintura elevada (les finestres són petites i tenen poca superfície) i la marcada caiguda del sostre. Això sí, per molt marcada que sigui, no és tan exagerada com la de l’Arteon normal... i com tot seguit veurem, això es nota en l’habitabilitat interior.  

Detalls estètics