Proves Cotxes
Motor  /  Proves 01/02/2017

Toyota Hilux, històricament colossal

La pick-up japonesa es renova per continuar liderant el mercat i fer front a la competència estrenant nou disseny, equipament i motorització.

Sergio Domínguez
7 min
Disposa de bon angle d'atac i sortida

Quan es pensa en un vehicle de tipus pick-up només poden venir a la ment dos estils diferents; d’una banda, les gegantines camionetes que només tenen cabuda a les grans carreteres americanes, i d’altra banda les més civilitzades, provinents majoritàriament del Japó i Europa. Però d’entre aquestes últimes n’hi ha una que en destaca per ser líder de vendes a Europa i per vendre més de divuit milions d’unitats durant la seva vida comercial. Parlem de la Toyota Hilux.

La Hilux ha venut més de divuit milions d'unitats en 49 anys

Presentada en societat l’any 1968 amb l’objectiu d’oferir un vehicle comercial fiable, robust i còmode, la Hilux (nom que prové de les paraules angleses “High” i “Luxury”) va anar sumant versions al llarg dels anys que s’adaptaven a les necessitats dels seus clients, mentre anava adquirint un reconeixement mundial pel que fa a la seva resistència davant tota mena de circumstàncies. Així, el famós programa de la BBC Top Gear va tractar de destrossar una Hilux de l’any 1988 amb 300.000 quilòmetres sotmetent-la a tot tipus de tortures sense èxit, i l’any 2007 el mateix programa va arribar al Pol Nord magnètic amb una Hilux del 2005, convertint-se en el primer vehicle a motor en arribar fins aquest punt.

La Hilux té fama d'indestructible

No és estrany doncs que la Hilux hagi participat en nombroses edicions del famós ral·li Dakar -en la present edició ocupant el quart i cinquè lloc final- , i assolint altres èxits esportius que recalquen la seva resistència i fiabilitat. I com veurem, aquestes característiques es mantenen en la nova generació, que pretén seguir dominant el mercat i perpetuant el llegat que durant els darrers quaranta-nou anys ha creat.

Toyota Hilux

Estètica exterior

Per més que la Hilux pertanyi a la categoria de les pick-ups “civilitzades” en cap cas vol dir que sigui petita, doncs les seves dimensions de 5,33 metres de llarg i 1,85 metres d’amplada no suposen cap facilitat per circular en una ciutat o entrar a segons quin aparcament. Afortunadament el territori urbà no és el que pretén dominar, per tant això no hauria de suposar cap problema.

La Hilux és realment gran

La Hilux no només és molt gran, sinó que sembla molt gran. Disponible en tres versions (cabina simple, cabina extra i doble cabina), totes mesuren 5,33 metres però la diferència es troba en la mesura de la zona de càrrega, sent de 2,31 metres en la cabina simple i de 1,53 metres en la doble cabina, que és la que il·lustra l’article.

Fa més de cinc metres de llarg

És habitual que cridi l’atenció de la gent tant per la seva mida com pel seu color “Vermell Vulcano” (opcional de 500 euros) que la fa destacar molt entre la resta de vehicles. A més, el disseny està completament actualitzat respecte a la seva antecessora i es pot acabar de complementar amb una barra antibolcada (opcional de 919 euros).

Frontal Hilux

Estètica interior

Si per fora ens trobem un vehicle alt i robust, per dins el que hi veiem és un interior que perfectament podria passar pel de qualsevol compacte de la marca nipona. El grau de refinament és elevat, sobretot tenint en compte que estem parlant d’una pick-up pensada per fer-se servir com a vehicle de treball amb garanties en la conducció off-road.

Interiors Hilux

En destaca el seu equipament, que ja des de la versió bàsica (anomenada GX) compta amb elements com la ràdio CD amb MP3, Bluetooth amb comandaments al volant, connexió USB i auxiliar, climatitzador, set airbags, volant regulable en altura i profunditat i un llarg etcètera. La versió intermèdia (anomenada VX) incorpora elements com la presa de corrent de 220V, sistema de so “Toyota Touch 2” amb pantalla de set polsades, la càmera de visió posterior o les llandes d’aliatge de disset polsades.

Finalment, la versió més equipada (anomenada VLX) afegeix accés i arrencada sense clau, fars Full Led o el “Toyota Safety Sense” que incorpora el sistema d’alerta de canvi involuntari de carril, de reconeixement de senyals de trànsit o d’avís de col·lisió. Així doncs poc o res queda de la imatge espartana que tradicionalment es té d’un vehicle d’aquest tipus, ja que l’equipament és digne de cotxes d’alta gamma.