Proves cotxes
Motor  /  Proves 08/02/2020

SsangYong Tívoli G15T, el SUV desconegut

Ens posem al volant del Tívoli, un SUV compacte que s’acaba de renovar i ofereix arguments molt interessants per posar les coses complicades als models més consolidats

Sergio Domínguez
10 min
SsangYong Tívoli G15T, l’alternativa SUV menys coneguda

Tot i que SsangYong és una marca que fa unes quantes dècades que està present a Europa amb diversos models SUV, 4x4 i monovolums, la veritat és que no és un dels fabricants més coneguts del continent. I aquest paper més secundari no l’ha hagut de jugar per manca de qualitat o per uns preus excessius, sinó perquè a Europa els models europeus –i també els japonesos o fins i tot en certa mesura els americans– sempre han complicat molt la vida als coreans.

SsangYong Tívoli G15T, l’alternativa SUV menys coneguda

Sí, Kia i Hyundai són coreans, i tots dos fabricants tenen una integració absoluta al nostre mercat. Però ha sigut gràcies a un procés en el qual s’han hagut d’adaptar completament als gustos europeus tant pel que fa a disseny com pel que fa a equipament, materials o qualitat. I si aquest procés de conversió el van viure aquestes dues marques ara fa uns anys, un fenomen molt semblant és el que està vivint la també coreana SsangYong en l’actualitat.

El Tivoli es ven poc a Catalunya

D’entre tots els models que es troben a la gamma d’aquest fabricant de Corea del Sud, en destaca especialment un, que va arribar al mercat l’any 2015 i que acaba de rebre una notable actualització: el Tívoli. Es tracta del model més important del catàleg amb diferència, perquè amb el seu posicionament com a SUV compacte apunta directament cap a rivals molt consolidats com el Seat Arona, el Renault Captur o el Nissan Juke, entre molts d'altres. Així doncs, la pregunta és molt senzilla: aconseguirà el petit SUV coreà posar les coses complicades als reis d’un dels segments més competits del mercat? Tot seguit ho esbrinarem.

ESTÈTICA EXTERIOR

En línies generals l’aspecte del Tívoli és molt europeu. Es tracta d’un cotxe atractiu –especialment en la seva vista frontal- i que resulta àmpliament personalitzable, un tret característic molt valorat pels clients del Vell Continent. La seva vista frontal és la que té més presència de tot el cotxe, i està presidida per uns nous pilots amb llums diürns led i una graella frontal dividida en tres segments i amb uns atractius tocs cromats.

Detall vista frontal

Un d’aquests tocs cromats que criden més l'atenció el trobem a la part del darrere del capó, i que té continuïtat per la part inferior dels marcs de les finestres. I parlant d’aquest element, la part superior també resulta molt característica, perquè disposa d’unes línies completament rectes que fan que les portes semblin tallades amb tiralínies. Un tret distintiu que aconsegueix que la vista lateral del Tívoli sàpiga combinar les línies rectes amb les arrodonides dels passos de roda, i que es combina amb una part frontal molt elevada, típica dels totcamins.

Detall vista lateral

A més, en l’acabat Limited –com el de la nostra unitat de proves– SsangYong permet fer diverses combinacions de color, que en el nostre cas corresponien al color Grand White per a la carrosseria i el color negre per al sostre.

La carrosseria és de dos colors

Com es pot comprovar, aquest nivell de personalització és compartit amb molts altres models del segment, però el que no és tan habitual és que el sostre es pugui decorar amb un motiu que recorda un tauler d’escacs o que el fabricant ofereixi uns vinils que s’allarguin fins al capó, al més pur estil de les configuracions de la marca Mini. Punt positiu per a SsangYong!

La vista posterior és peculiar

La part del darrere és, sens dubte, la més peculiar d’aquest Tívoli. Novament es combinen les línies rectes de la porta del maleter o el vidre del darrere amb les línies arrodonides del para-xocs o les que enllacen els passos de roda i les aletes del darrere amb els pilots redissenyats, de manera que el resultat és una barreja d’estils força atractiva. Tot plegat, un conjunt que s’ha treballat de forma acurada i que de ben segur s’adaptarà als cànons estètics del segment dels SUV compactes.

ESTÈTICA INTERIOR

Quan les marques actualitzen els seus models amb lleugers retocs estètics, normalment el fan més atractiu però sense fer grans canvis. Doncs bé, SsangYong no ha fet cas d’aquesta norma no escrita i ha renovat completament l’interior del Tívoli, que ara no només té una mica més d’espai i un quadre de comandaments completament redissenyat, sinó que rep les tecnologies més recents de la marca.

Els interiors són sobris i funcionals

Convé destacar la gran importància que té la digitalització a tots els nivells. En primer lloc en l'àmbit més visible, que es reflecteix en una instrumentació digital amb pantalla HD de 10,25 polzades i una pantalla central tàctil de 8 polzades amb compatibilitat amb Android Auto i Apple Carplay. Això sí, aquest darrer element substitueix el navegador, que no està disponible ni tan sols com a opció.