Motor LA GUANTERA

Range Rover Evoque: herència de luxe

i Josep Lluís Merlos
07/01/2012
3 min

Coneguda per les seves creacions en el camp dels totterrenys, ara ha fet un pas per, segons la firma, "popularitzar" els seus productes. Difícil de comprendre quan, com en el cas del model analitzat, estem parlant d'un cotxe que val més de 50.000 euros... extres a part!

L'Evoque pertany al segment dels SUV compactes de luxe, en què lluita contra l'Audi Q3 i el BMW X3, dos rivals que també porten uns cognoms molt sòlids. Si tenim en compte l'experiència del fabricant anglès en la construcció de vehicles off-road , i l'herència que els Range han recollit dels Land Rover, d'entrada queda clar que les possibilitats dels seus productes a l'hora de treure'ls de les rutes asfaltades no admeten competència. Amb l'Evoque hem pogut comprovar que es mou d'allò més bé per la muntanya, molt millor que els seus oponents alemanys. ¿Però quants d'aquests cotxes s'utilitzaran més enllà de portar els nens al col·le de la Bonanova o a esquiar a la Cerdanya?

Des del punt de vista del disseny, aquest totcamí és impactant, amb unes formes que irradien personalitat i que criden l'atenció poderosament i marquen el camí dels Range Rover futurs. Durant la prova, deunidó les preguntes que ens van fer sobre un cotxe amb una part posterior molt característica, i que sacrifica la visibilitat per l'estètica.

L'Evoque està construït sobre la plataforma del Freelander. Té unes dimensions força compactes que, quan accedim al seu interior, semblen més grans gràcies a una amplada considerable i una alçada molt bona. I és que l'habitabilitat d'aquest cotxe és excel·lent... sempre que parlem de la versió de cinc portes. La de tres, que a la marca han batejat com a Coupé, té un accés a les places posteriors absolutament inadmissible. Per posar-s'hi s'ha de ser un autèntic contorsionista, i un cop a dins l'espai és per a només dues persones que aniran una mica estretes si els ocupants dels seients del davant tenen les cames llargues.

En contrapartida, la qualitat dels acabats i dels components és immillorable. Per això s'ho fan pagar, i així es nota en els materials emprats. Conduir l'Evoque és molt agradable gràcies a la tecnologia que incorpora i al disseny de determinats components. El selector de velocitats, per exemple, és molt semblant al dels Jaguar: en lloc d'una palanca trobem una rodeta que s'amaga quan aturem el motor, i que permet triar les funcions diferents del canvi de marxes. També disposem del Terrain Response, un programa de gestió electrònica que adapta el cotxe en funció del terreny per on circula, amb quatre opcions diferents.

La suavitat de funcionament d'aquest automatisme és excel·lent, i més en combinació amb un motor molt progressiu i potent. De moment hi ha tres opcions mecàniques d'origen Ford: dues turbodièsel -amb canvi manual o automàtic- de 150 cv i 190 cv i una de gasolina, que només té l'opció automàtica, que proporciona 240 cv.

Hem tingut l'ocasió de provar la versió més potent, i les sensacions han estat molt positives, i se'n destaca l'agilitat de reaccions en rutes amb molts revolts, molt semblants a les d'un turisme, i les ja comentades en pistes, que haurien estat millors encara amb uns pneumàtics més adequats per aquest ús. Més endavant hi haurà una versió amb tracció només al davant, que serà molt més econòmica (ara la menys cara és la Td4 150, 33.660 €), però que no permetrà el gaudi d'una de les millors virtuts d'aquest cotxe: el comportament fora de les carreteres.

El millor

Disseny modern i agosarat.

Comportament en marxa.

Qualitat dels components.

El pitjor

Preu molt elevat.

Accessibilitat en el 3 portes.

Visibilitat posterior.

FITXA TÈCNICA

Versió 2.0 Si4 automàtic

PREU: 52.100 €

MOTOR: 1.999 CC, 4 cil. en línia, injecció directa turbo, 240 cv

EMISSIONS: 199 g/km

CANVI: automàtic, 6 vel.

TRACCIÓ: a les 4 rodes

MIDES: 4,365 x 1,965 x 1,605 m

PES: 1.640 kg

DIPÒSIT: 70 litres

MALETER: 550 litres (3 portes)

stats