Proves Motos
Motor 04/12/2021

Motron X-Nord: el nom no ho és tot

Provem la X-Nord, una motocicleta fabricada a la Xina amb molts atributs per consolidar-se al nostre país

4 min
Motron XNord 125

Al mercat de motos no totes les novetats són models de marques històriques. Últimament ens estan arribant marques de nova creació que venen a trobar el seu lloc entre un públic cada cop més nombrós. Un d’aquests exemples és Motron, la nova marca de KSR Group, una empresa austríaca que, entre d’altres, també distribueix marques com Lambretta, Malaguti o Brixton a casa nostra, fins a arribar a un total de quinze noms comercials diferents. Cada any distribueix al Vell Continent unes 60.000 motocicletes, una xifra que es diu aviat.

Tot i que el grup austríac KSR va arribar al nostre mercat l’any 2013, no ha sigut fins als últims temps que ha agafat més força i renom. Ara amplien la seva oferta amb Motron, que des d'un principi ofereix una variada gamma de productes: escúters amb motor tèrmic i elèctric i motocicletes custom, naked i d’aventura. Avui, per començar a presentar aquesta nova marca, provem el model més polivalent i possiblement estrella de la gamma, la motocicleta trail X-Nord 125 en la seva versió touring.

Nova Motron X-Nord 125
Nova Motron X-Nord 125

Estèticament, la X-Nord té força presència i fa la sensació de ser una moto de més cilindrada, cosa que sempre agrada al possible comprador. L’equip de maletes que porta aquesta versió touring fa molt a favor seu. Com a bona trail que vol ser, aquesta motocicleta porta el típic pic frontal, un dipòsit amb proteccions, una pantalla, un tub d’escapament alt i proteccions diverses. En aquesta versió touring que té la nostra unitat de prova cal sumar-hi també un complet equip de maletes. 

A més, aquesta X-Nord presenta unes línies modernes ben afilades i agressives, molt en la tònica d’aquest tipus de motos. Òbviament, s’utilitza molt el plàstic en la seva construcció, però cal tenir en compte que també es busca poder oferir una moto a bon preu i no allunyar-se gaire dels 3.000 €, cosa que la Motron X-Nord aconsegueix. Tot i això, no renuncia a oferir un equipament complet en què destaquen una pantalla digital LCD i un compta-revolucions analògic, un port d’entrada USB, forquilla invertida a l’eix davanter i frens de disc al davant i al darrere, entre altres elements que en milloren la presència.

Detall de la pantalla digital.
Detall del maleter.

Tot i l'estètica trail de la X-Nord, la seva cilindrada de 125 cc ja ens indica que és un model més orientat a un ús urbà amb possibilitat de fer petites escapades fora de l’asfalt. Si ens agrada l’aventura i tacar-nos de fang, creiem que la versió touring de la X-Nord és la més recomanable de la gamma, ja que per només 300 € més ens emportarem el joc de maletes complet. La seva capacitat de càrrega és molt bona, superior a la de qualsevol escúter. És a dir, escapades fora de l'asfalt al marge, la X-Nord es presenta també com una companya de feina genial per a tots aquells que necessitin moure's per ciutat ben carregats: empreses de servei tècnic, missatgers o particulars que necessitin un espai on guardar el casc i altres paquets trobaran en aquest model un gran aliat.

Ergonòmicament, la conducció és bona, ja que, com tota bona motocicleta trail, el manillar, el seient i els reposapeus ens ofereixen una posició molt natural. Per les seves dimensions, també ens permet una òptima visibilitat per sobre d’alguns cotxes, cosa que no ens ofereixen algunes escúters. L’alçada del seient també és apta per a la gran majoria d’usuaris, que arribaran amb els peus a terra amb més comoditat i seguretat. Però un cop en marxa sí que he trobat que un dels plàstics protectors del dipòsit se’m clava als genolls, cosa que m'obliga a endarrerir una mica més el cos del que m’agradaria. Però, en tot cas, res greu.

La posició de conducció és bona, però no excel·lent.

El seu motor és un monocilíndric de quatre temps refrigerat per aigua que ofereix una potència màxima de 12,5 CV. Les primeres tres marxes són molt curtes, s’acaben molt aviat i pràcticament només serveixen per arrancar. Des dels primers metres la moto ja ens demana que anem a buscar les marxes quarta, cinquena i sisena. De fet, seran les que farem servir tota l'estona per circular a velocitats compreses entre els 40 i els 105 km/h. Això fa que la X-Nord tingui un rodar molt suau que per moments en faci creure que portem una moto de més cilindrada. En ciutat podem circular en cinquena o sisena velocitat a 50 km/h amb molta suavitat, i això ens permet anar jugant amb l’accelerador sense haver de canviar de marxes.

Detall del far led.
Detall del maleter.

Cal dir que això és bo si el tràfic urbà és fluid. Però, si agafem tots els semàfors de la ciutat en vermell, contínuament haurem d’estar pujant i baixant marxes, com és habitual en qualsevol 125. Quan accelerem i volem agafar velocitat, òbviament la moto no ho fa amb gaire nervi, però sí de manera molt progressiva i sense gaires vibracions. En vies ràpides hem mantingut velocitats de creuer de 80-90 km/h amb molta facilitat i comoditat, agafant puntes de 105 i 110 km/h. Un altre detall destacable és l'autonomia. Gràcies als 14 litres del dipòsit i al consum d’uns 3 litres cada 100 quilòmetres, fa que puguem fàcilment fer més de 400 km entre parada i parada a la benzinera.

La Motron X-Nord està fabricada per la marxa xinesa Zongshen, que ofereix aquest model trail en diferents cilindrades. Arreu del món el model s’ofereix sota el nom d’altres marques, però en totes ha sigut molt ben rebut. A l’Amèrica Llatina i a l’Àsia és tot un top vendes i el grup KSR espera aconseguir el mateix al Vell Continent, seguint la mateixa recepta d’un producte equilibrat entre preu, prestacions i estètica.

stats