Motron Revolver 125, una 'custom' que no s'està de res
Provem la nova Revolver, la 125 cc de Motron que es vol convertir en un dels referents de les motos urbanes del seu segment
La possibilitat, d'uns anys ençà, de poder conduir una moto de fins a 125 cc amb el carnet de cotxe va comportar que aquest segment creixés molt. Ja no només hi ha la possibilitat de portar un escúter, sinó que qui vulgui aprofitar els molts avantatges de la moto en ciutat també pot escollir altres tipus de motos. Amb l'arribada de noves marques com Motron, també tenim l'opció de desplaçar-nos diàriament amb motos més variades i més del nostre estil, com és el cas de la Revolver, un model d'estil cruiser dissenyat i fabricat a la Xina que encantarà aquells que busquin uns aires més clàssics i custom en els seus desplaçaments diaris.
Al catàleg de Motron trobem models a un preu realment molt atractiu. Motocicletes que intenten acostar al gran públic models més propis de les grans cilindrades. Ho vam veure amb la prova de la X-Nord, una trail ben equipada, i ara ho veiem amb la Revolver, una moto d’entrada al món custom que presenta un disseny molt atractiu. Però la tasca no és fàcil. Les motos cruiser o custom es caracteritzen per ser motos que sempre ofereixen materials molt ben acabats. Cuir, parts metàl·liques, cromats... tot està molt ben cuidat. I, esclar, voler oferir tot això i alhora un preu competitiu per a una moto de 125 cc és, si més no, molt complicat.
Però cal dir que la Revolver 125 se’n surt molt bé, en aquest apartat, tot i que és totalment normal que trobem detalls que no responen al que estem acostumats a veure en aquesta mena de motos, que, per una altra part, lògicament són molt més cares. La qualitat d’alguns materials no és igual i les peces que normalment en aquests models són metàl·liques o cromades, aquí són de plàstic. Per sort, la Revolver prescindeix dels cromats i busca el color negre per tenir una imatge i un tarannà més esportius.
Estèticament, és innegable que s’ha buscat una semblança força evident amb la mítica Harley-Davidson Sportster, i no tant en el model actual que vam poder provar fa poc, sinó en el model anterior. El far davanter i la visera, el dipòsit de benzina tipus peanut, el seient o el parafang del darrere evoquen clarament aquest model de la marca de Milwaukee. El resultat final és realment atractiu.
Tal com passa amb les seves germanes, la Revolver porta un motor monocilíndric de 124,8 cc refrigerat per aire que, per les seves prestacions, en fa una moto clarament urbana. Anar amunt i avall per les grans avingudes i pels petits carrerons són el seu terreny i escenari favorits. És cert que aquesta moto no té la facilitat de conducció d’un escúter, però ens permet moure’ns amb estil i d’una forma diferent. Això sí, els seus 90 km/h de velocitat màxima (gairebé 100 de marcador) conviden poc a aventurar-nos fora de la ciutat. El seu motor monocilíndric, que ja vam poder provar amb la X-Nord 125 Touring, destaca més per la seva resposta a baixes i mitjanes revolucions, a velocitats de fins a 60 km/h. Dins aquest rang, el motor es mostra suau i molt agradable. Si anem per rondes o vies ràpides, els 80 els agafa ràpidament, però ja comencem a notar que anem gairebé al límit del que ens pot oferir el motor. I tot i que les vibracions mai són molestes, sí que notem el motor més forçat, cosa que no convida a fer gaires quilòmetres.
Al xassís trobem una configuració bastant tradicional, més que suficient per a les prestacions i el tipus de conducció que demana aquest model. La cosa més destacable és la frenada, perquè porten frens de disc tant al davant com al darrere. El poc pes de la moto i la conducció relaxada que demana faran que mai hi trobem a faltar més potència, en aquest apartat. A més, comptem amb frenada combinada, cosa que permet actuar sobre els dos frens alhora; és a dir, no només disposem d'una frenada més forta, sinó també més efectiva i segura.
Un dels punts destacables de la moto asiàtica és el consum reduït, i encara més en els temps que corren, amb els combustibles marcant màxims històrics. La marca anuncia 1,9 litres cada 100 quilòmetres, una xifra molt baixa que fa que els 13 litres que caben al dipòsit de benzina es facin eterns. Depenent del quilometratge que fem cada dia, fàcilment podrem omplir el dipòsit una vegada cada dues setmanes. Un altre punt positiu, i que fa de la Revolver una moto per a tothom, és el pes de només 141 quilos. Aquesta lleugeresa i una alçada de 720 mm del seient fan que qualsevol persona d’una mida estàndard toqui fàcilment de peus a terra, cosa que facilita molt els moviments parats. La posició de conducció també és força neutra i relaxada, amb un manillar a una altura normal i uns estreps situats en una posició força central. Tot això, juntament amb l’absència quasi total de vibracions del motor, fan de la Revolver una moto molt còmoda per al dia a dia.
El preu de la Motron Revolver 125 és de 2.999 €, cosa que la situa una mica per sobre de les seves grans rivals. És un punt delicat, perquè en aquesta cilindrada el preu juga un paper molt important. En favor seu hi ha l’estètica, molt atractiva i cuidada i que segur que és el seu gran argument per atraure el públic.