Proves cotxes
Motor  /  Proves 20/03/2018

Mitsubishi Eclipse Cross: voluntat de ser diferent

Provem el nou SUV compacte de Mitsubishi, un cotxe futurista i diferent

Ferran Vital
7 min
Mitsubishi Eclipse Cross: voluntat de ser diferent

Durant els anys 90 del segle passat Mitsubishi va fabricar un esportiu cupè anomenat Eclipse. Dues dècades després l’Eclipse reneix de les seves cendres convertit en un totcamí que, això sí, comserva l’esperit cupè de l’Eclipse original. Per diferenciar l’esportiu original d’aquest nou model totcamí Mitsubishi ha afegit el cognom Cross al nou Eclipse, donant vida així al nou Mitsubishi Eclipse Cross.

Mitsubishi Eclipse Cross: voluntat de ser diferent

Mitsubishi s’ha arriscat molt amb el naixement de l’Eclipse Cross. Els japonesos, una marca històrica i que evoca grans gestes de la història del món del motor, ha sabut reinventar molts dels seus principis amb el nou Eclipse Cross, un SUV de tall cupè que ha arribat oper omplir el graó de l’oferta totcamí de Mitsubishi, entre l’ASX i l’Outlander: fa cinc centímetres és que l’ASX i vint menys que l’Outlander.

Detall caiguda cupè

Estèticament l’Eclipse Cross conjuga un nou llenguatge estètic futurista i arriscat, amb predomini de les formes geomètriques i les línies marcades per emftatitzar i remarcar l’aparença poderosa i musculada del SUV japonès. La línia de la cintura del vehicle de forma ascendent i les nervadures laterals convergeixen sobre una part posterior de tall cupè molt futurista amb la cada cop més convencional lluna posterior dividida en dos pel grup òptic posterior.

Potser els interiors són un punt menys atrevits i radicals que les línies exteriors, ja que l’habitacle està enfocat en el minimalisme, sense renunciar a les darreres innovacions tecnològiques (altera canvi de carril, fre d’emergència, detecció d’obstacles d’angle mort, càmeres amb visió zenital per ajudar a l’aparcament, ‘Head-Up Display’...) o l’ús de materials de qualitat com el cuir o la pell, especialment en les versions més equipades de la gamma.

Interiors Eclipse Cross

Mitsubishi ja ha avançat que els dissenys d’interiors dels cotxes de la marca es basaran en el de l’Eclipse Cross. Tot i que el disseny m’ha convençut prou, també és cert que la disposició d’alguns comandaments del sistema d’infoentreteniments queden poc a mà o si més no una mica amagats i requereixen d’un procés d’aprenentatge: alguns dels seus rivals presenten taulers més intuïtius i senzills de fer servir.

Els comandaments requereixen un temps d'aprenentatge

La posició de conducció és un pèl elevada, amb el volant en una posició una mica més allunyada i per sota de la majoria de cotxes actuals, que convida a una conducció relaxada gràcies a una treballada ergonomia.

La pantalla tàctil no disposa de navegador

Això sí, les places posteriors no acaben d’oferir massa espai (tan sols 133 centímetres d’amplada, sensiblement inferior que els seus rivals) la qual cosa significa que tres ocupants adults viatjarien amb dificultat, i que encabir un adult i dues cadiretes a les places posteriors esdevé una missió molt complicada. Tampoc no m’agrada gens que les finestres de les places posteriors siguin petites i elevades: això dificulta que els infants -o els ocupants de les places posteriors en general- mirin per la finestra i crec que els augmenta la sensació d’estar tancats i puguin arribar a cansar-se abans.

Detall places posteriors

Els seients són ergonòmics i fins i tot les places posteriors disposen d’ajustament lumbar que permet als ocupants anar més o menys estirat, guanyant espai al maleter de 466 litres (485 litres en les versions de tracció davantera), lluny dels millors del segment.

Detall maleter

No m’ha agradat que la gestió del sistema d’infoentreteniment sigui poc intuïtiva i que calgui una interacció excessiva amb els controls, situats en espais poc accessibles mentre conduïm, però m’ha agradat encara menys que l’Eclipse Cross depengui de la connexió al nostre telèfon per poder utilitzar un navegador o altres aplicacions. Entenc que un cotxe del seu nivell i preu no pot prescindir d’un navegador integrat, per bàsic que aquest sigui.

Uniformitat mecànica

Mitsubishi utilitza un sol motor per tota la gamma Eclipse Cross, un propulsor de gasolina turbo 1.5 que entrega 163 CV de potència amb plataformes de tracció davantera o total (una de les grans senyals d’identitat de la marca), i que es pot associar a una caixa de canvis manual de sis velocitats o una d’automàtica de tipus CVT virtual de 8 relacions. De cara a l’estiu Mitsubishi també introduirà un motor dièsel enfocat al mercat europeu, i no té previst comercialitzar cap model que utilitzi un sistema de propulsió híbrid.