Proves cotxes
Motor  /  Proves 02/09/2017

Mazda CX-5, quan el cor i el cap es posen d’acord

Provem el nou SUV dels d'Hiroshima, un cotxe pràctic que no vol renunciar a la bellesa

Ferran Vital
6 min
Mazda CX-5

Mazda ho ha tornat a fer. La segona generació del CX-5, estrenada aquest 2017, és encara més eficient, eficaç i bonica que la primera generació del model, apareguda ara fa cinc anys i que ha esdevingut un èxit comercial.

Mazda CX-5

El nou CX-5 manté l'essència del disseny KODO de Mazda (que vindria a significar 'l'ànima dels objectes') però amb unes formes més esmolades i suggerents que les del seu predecessor. La nova calandra central, els grups òptics allargats amb tecnologia led o la motllura dels fars antiboira davanters culminen un disseny atrevit, que sap maridar a la perfecció elegància i dinamisme.

Frontal CX-5

De fet, la vista lateral del CX-5 és realment espectacular, gràcies a un capó allargat i unes nervadures marcades, que dialoguen amb els passos de rodes i les proteccions inferiors, dominats per unes generoses llandes de 19 polzades que ressalten encara més la bellesa de la carrosseria del nou SUV de Mazda.

Vista lateral CX-5

L'altre gran novetat del CX-5 són els seients, que proporcionen més comoditat i subjecció als ocupants. Dit això, convé esmentar que tot i homologar una habitabilitat de cinc places els seients posteriors no disposen d'una bona plaça central. De fet, entre el poc espai lliure per a l'ocupant de la plaça central i la presència del túnel de transmissió, el cinquè passatger viatjaria en unes condicions de confort molt inferiors a les de la resta d'ocupants.

La plaça central posterior és poc pràctica

El que tampoc m'ha acabat de convèncer és l'accés a les places posteriors, ja que l'obertura de les portes posteriors, sumada a la presència d'uns passos de roda molt marcats i uns seients una mica elevats, pot suposar una dificultat per a l'accés autònom dels nens, de persones de certa edat o de mobilitat reduïda. Això sí, el maleter, amb 477 litres de capacitat, està una mica per sobre de la mitjana del seu segment.

Maleter CX-5

Mazda ha millorat també l'oferta tecnològica del nou CX-5, gràcies a una nova pantalla tàctil de 7 polzades amb més bona qualitat d'imatge –si bé és cert que els gràfics del navegador encara no són els millors del segment– situada en una posició central de la consola de comandaments, sistema d'aturada automàtica i-Stop o avisadors d'angles morts i de canvi de carril de sèrie.

Interiors CX-5

A més, la nostra unitat de prova, equipada amb el paquet d'acabats Zenith, disposava de seients amb ajustaments elèctrics, memòria de posició i calefacció entapissats amb cuir negre, porta del maleter elèctrica, climatitzador bizona o sostre solar, entre altres detalls de sèrie en la versió més complerta de la gamma de Mazda.

Un SUV de luxe que sap embrutar-se

A banda de l'extens equipament 'premium' de la nostra unitat de prova, utilitzava un motor dièsel SkyActiv-D de quatre cilindres i 2,2 litres de cilindrada que distribueix 175 cavalls de potència, associat a una plataforma de tracció integral a les quatre rodes i un canvi de marxes manual de sis velocitats.

Motor 2.2 SKYACTIV-D

Gràcies a la seva direcció progressiva, l'elasticitat del motor, el taratge de les suspensions i els curts recorreguts de la palanca del canvi de marxes, conduir aquest SUV esdevé reconfortant i còmode.