Proves cotxes
Proves15/09/2019

Hyundai Tucson N Line: un SUV dièsel, ecològic i esportiu

Provem el nou Tucson N Line, la versió més atractiva i picant del totcamí compacte coreà

Ferran Vital

El Tucson ha sigut la carta guanyadora de la marca coreana Hyundai durant els últims anys al Vell Continent. Un SUV compacte, que comparteix la plataforma estructural i diversos elements mecànics i tecnològics amb el Kia Sportage –un altre supervendes coreà– i que s’ha convertit en un dels totcamins més venuts a Europa durant els últims cinc anys.

Tot i ser un model veterà (es ven des del 2015), el Tucson encara no tenia cap versió amb un enfocament més esportiu i juvenil, un segment del mercat que funciona força bé tal com demostren les versions FR del Seat Ateca i R-Line del Volkswagen Tiguan. Però, a diferència d’aquests models, Hyundai ha volgut que el Tucson N Line no sigui només un paquet estètic i alguna millora específica en les suspensions i la direcció, sinó que també ha estrenat una mecànica ‘mild hybrid’ o semihíbrida que li permet obtenir una etiqueta Eco de la DGT.

Cargando
No hay anuncios

El Tucson N Line marida un propulsor dièsel 1.6 CRDi de 136 CV amb un alternador-generador de 48 V que alimenta el circuit dels sistemes elèctrics del vehicle i permet alliberar potència i tasques al motor principal del cotxe, que així obté més bones xifres de consum i d'emissions, a banda de sumar fins a 16 CV i 55 Nm de parell més al conjunt. Un plantejament semblant al del Kia Sportage Mild Hybrid que vam provar ara fa uns mesos i que és en realitat el mateix cotxe que el Tucson, però amb una carrosseria diferent.

Cargando
No hay anuncios

A banda d’aquesta versió semihíbrida, el nou Tucson N Line pot utilitzar un motor dièsel 2.0 CRDi de 182 CV i un de gasolina 1.6 T-GDi de 177. Totes les opcions mecàniques es podran associar a un canvi manual de sis marxes o automàtic de set relacions i doble embragatge, i a una plataforma de tracció davantera 4x2 o de tracció integral 4x4.

En el cas de la nostra unitat de prova, el sistema microhíbrid de 48 V s'associava amb el canvi automàtic de doble embragatge i set relacions i la plataforma de tracció davantera o 4x2. Tot i que el motor i el canvi es complementen molt bé en trams de conducció dinàmica i esportiva, no m’ha acabat de convèncer el funcionament a baixes revolucions perquè el salt entre marxes era força notori i feia alguna batzegada que perjudica la comoditat del cotxe a causa d'un canvi sec i massa perceptible per als ocupants del cotxe. L’altre punt que no em convenç d’aquest conjunt és que el Tucson N Line no incorpori unes lleves al volant, un element no indispensable però sí força útil en un cotxe de tall més o menys esportiu.

Cargando
No hay anuncios

A banda d’aquests dos inconvenients, el Tucson N Line és un cotxe ben fet, equilibrat i seriós, amb una estètica molt seductora que recull el bo i millor de la divisió esportiva N de Hyundai amb detalls com ara un nou para-xocs més esportiu, nous espòilers davanters, llums led, detalls cromats o de color negre piano per a la carrosseria i els retrovisors i llandes exclusives de 19 polzades.

Pel que fa a l'interior, aquesta versió N Line té entapissats de color negre amb detalls de fil vermell, palanca de canvis específica, pedals d’alumini i un sistema d’àudio amb un so d’alta qualitat format per fins a nou altaveus firmat per Krell. Opcionalment també pot disposar d’un sostre solar panoràmic que genera més sensació d’amplitud a l’habitacle, tot i que la nostra unitat de prova no en disposava.

Cargando
No hay anuncios

Una dinàmica ben treballada

Un dels detalls que més m’han agradat d’aquest Tucson N Line és el fet de ser un cotxe fàcil. Fàcil de conduir, intuïtiu i que als cinc minuts ja has fet teu gràcies a les seves mides compactes i a una agilitat sorprenent per a un totcamí de gairebé dues tones de pes.

I és que el Tucson N Line presenta també diverses millores en la posada al punt del cotxe, amb una direcció més precisa i uns nous amortidors més durs que en milloren l’experiència de conducció.

Cargando
No hay anuncios

Curiosament, el Tucson N Line no disposa de cap mode de conducció ecològic: només ens permet escollir entre un mode normal i un d’esportiu. Un detall curiós en un cotxe amb etiqueta ecològica. Tampoc té cap mode ‘off-road’ enfocat a un ús intensiu fora de l’asfalt, tot i que sorprenentment disposi d’un sistema de control de descens, que la majoria de compradors d’aquest SUV esportiu no hauran de fer servir mai.

El Tucson N Line és un cotxe de 4,48 metres de llarg, 1,85 d’ample, 1,66 d’alt i que homologa un pes de 1.925 quilos en buit. Tot i que la gestió de l’electrònica està ben treballada i que el cotxe té un comportament molt neutre i noble, amb una direcció ràpida, dura i precisa, aquest SUV no acaba d’arribar al dinamisme dels pesos pesants del segment. Amb tot, aquesta dada és fins a cert punt poc important perquè l’enfocament d’aquest totcamí és el d’un vehicle àgil i dinàmic, però en cap cas vol ser un cotxe radical com l’i30N i l’hipotètic Tucson N –si és que aquest hipotètic SUV esportiu mai s’arriba a fabricar.

Cargando
No hay anuncios

Sense cap mena de dubte, el Tucson N Line és més dinàmic i àgil que el seu germà bessó Kia Sportage, però aquesta aposta per l’esportivitat el converteix en un cotxe menys pràctic i menys enfocat a l’hora de viure aventures fora de l’asfalt. I és que el Tucson N Line és un totcamí amb ànima urbana i civilitzada, i sobretot les versions de tracció davantera amb llandes de dinou polzades i una distància respecte a terra rebaixada no serien gaire enfocades a la pràctica ‘off-road’.

Hyundai promet un consum mixt de 4,3 l/100 km, però a l’hora de la veritat difícilment podrem fer baixar el Tucson N Line semihíbrid dels 6,3 o 6,4 litres, una xifra allunyada del que promet la fitxa tècnica però acceptable en un totcamí de dues tones.

Cargando
No hay anuncios

Conclusió

En definitiva, el nou Tucson N Line és l’aposta coreana pels totcamins d’aspecte esportiu i passional, amanit amb una mecànica semihíbrida que el fa especialment indicat per a un segment de compradors més o menys joves i urbans, que fins ara miraven els totcamins amb desconfiança però que ho tindran més fàcil a l’hora de fer el pas.

Preus

Els preus dels Tucson N Line oscil·len entre els 32.000 euros de les unitats d’accés amb motor dièsel de 136 CV fins als 42.000 euros de les versions amb motor 2.0 CRDi i 185 CV de potència associats a un esquema de tracció integral i canvi automàtic.