La Guantera
Motor Proves 01/07/2021

Hyundai Bayón, la família SUV creix també per sota

3 min
El Hyundai Bayón està disponible en nou colors diferents, combinables amb el sostre negre

Alguns èxits de vendes de models com el Tucson han permès que Hyundai sigui la marca que més ha crescut al mercat espanyol en els últims mesos. Això també ho ha fet possible la insistència d’aquest fabricant en els cotxes SUV, que, en el seu cas, a més, els ofereixen amb diferents opcions energètiques que inclouen fins a cinc tecnologies diferents. Però per si amb el Kona, el Tucson i el Santa Fe no n’hi hagués prou, al conjunt de les propostes de la casa coreana ara se n’hi afegeix una de nova: el Bayón, un vehicle que es presenta com el model d’accés a tota aquesta família de cotxes, en aquest cas amb una carrosseria SUV de propòsits crossover.

Encara que es digui de la mateixa manera que un popular ritme caribeny, aquest cotxe porta aquest nom en honor a la localitat de Baiona, a la Nova Aquitània, al cor del País Basc francès. I és que aquesta nomenclatura és un exercici de coherència per definir un cotxe fet a Europa, pel mercat europeu. El Bayón segueix la filosofia de disseny de la marca Sensous Sportiness, que hem vist en els models més recents.

Analitzant el disseny exterior, el primer que trobem és una graella frontal totalment personalitzada, amb un protector molt robust i unes òptiques en forma de fletxa. De costat destaca també l’angle agosarat del pilar C, el perfil esmolat de les aletes que envolten els passos de rodes i les llandes de fins a 17 polzades. Al darrere cal fer esment dels llums led molt angulosos. Aquest Hyundai està disponible en nou colors diferents, combinables amb el sostre negre.

Aparentment sembla més gros que un Kona, però en realitat és més petit (418 x 177 x 149 cm), cosa que no el priva de disposar d’un maleter amb una capacitat força considerable: 411 litres. Quan hi pugem, per dintre ressalten els llums led ambientals, el quadre digital de 10,5 polzades i el display per l’equipament d’àudio, de 8. A Hyundai presumeixen d’haver fer un cotxe electrificat (utilitza la tecnologia híbrida que permeten les bateries de 48 volts), molt segur (per això disposa del paquet d’ajudes Smart Sense ja conegut d’altres models de la marca) i, sobretot, ben connectat.

Aquesta última característica la gestionem a través del quadre situat al centre del tablier, des d’on governem el navegador, el sistema de so i tot el que connectem als tres ports USB disponibles. Les diferents opcions de connectivitat ens permeten utilitzar Apple Car Play o Android Auto, a més del sistema Bluelink i, òbviament, una plataforma per carregar el nostre telèfon sense fils. Les opcions mecàniques permeten tres motoritzacions diferents, de tres cilindres, i totes amb uns nivells d’emissions per sota dels 120 g de CO2 gràcies a la hibridació lleugera que permet la ja comentada tecnologia 48V.

El més potent arriba als 120 cavalls, amb dues opcions de canvi: manual de sis relacions o automàtic DCT de set. Aquestes alternatives de canvi també les trobem en el motor de 100 CV, el 1.0 TGDI. El de menys potència és un 1.2 MPI de 84 cavalls que, en aquest cas, només podem trobar amb un canvi de cinc velocitats. El Bayón permet tres modes de conducció: Eco, Normal i Sport. Tenint en compte que la major part del temps farem servir aquest cotxe per un ús urbà, les dues primeres alternatives seran les més utilitzades.

El nou Hyundai parteix del pràctic i20, tot un èxit comercial d’aquesta marca que tant ha evolucionat en els últims temps. Ara aquesta proposta SUV és més ciutadana i més crossover que el Kona, un producte que ha tingut una acollida molt bona. I és que aquest cotxe –del qual de moment no s’espera una versió totalment elèctrica (que seria molt d’agrair)– s’enfoca cap els clients que busquen productes del segment B (el segon amb un pes específic més important del mercat espanyol), que li veuen possibilitats per una destinació més familiar que el Kona, enfocat a un públic més juvenil.

Per reeixir en aquests objectius, la gamma de preus del Bayón comença en els 19.490 euros del model de 85 CV amb l’acabat Essence i acaba en els 28.120 del 1.0 TGDi de 120 cavalls amb microhibridació de 48 volts i el nivell Style, el top de gamma. A aquests preus de catàleg després cal restar-li els descomptes agressius que acostuma a fer Hyundai, que poden arribar a ser de 5.200 euros. 

stats