Motor 16/04/2021

Honda X-ADV: l’aventura viatja sobre dues rodes

Aquesta moto s’ha convertit en un dels pilars de l’activitat comercial de la marca japonesa

3 min
Honda X-ADV: l’aventura viatja sobre dues rodes.

BarcelonaAl Saló de la Moto de Milà del 2016, Honda va descobrir una moto que suposava la invenció d’un concepte nou de vehicle de dues rodes: la motoaventura. Les característiques que el definien l’acostaven al dels SUV (Sport Utility Vehicle) que tant èxit comercial tenen en el mercat automobilístic com a cotxes polivalents i capaços de moure’s de forma eficaç en terrenys i usos força diferenciats.

Pocs mesos després d’aquella presentació començava la comercialització de la X-ADV, que és com van batejar un model que d’aleshores ençà ha obtingut gairebé 35.000 vendes a tot el món.

Ara arriba al mercat una revisió d’aquesta moto, que s’ha convertit en un dels pilars de l’activitat comercial de la marca japonesa i que fins i tot ha obtingut èxits en el terreny esportiu tot i tractar-se inicialment d’un escúter. 

Però la X-ADV (acrònim d’aventura tot-terreny) és molt més que això i va més enllà del que tradicionalment esperem i li demanen a un escúter. Per començar: un bon comportament off-road. Sí, heu llegit bé. I és que aquesta moto, a més de servir per la ciutat i les carreteres, òbviament, permet circular per pistes de terra a un ritme dinàmic, fins i tot conduir-la de peu, drets damunt dels estreps, com ho faríem habitualment amb una moto pensada específicament per anar per la muntanya.

De dilluns a divendres, per anar a la feina si convé ben empolainats, i quan arriba el cap de setmana, el dissabte podem anar d’excursió per la muntanya i fer el camí de tornada per carreteres plenes de revolts o fins i tot per autopista si cal fer via. La polivalència sobre rodes.

Personalment crec que aquest model (juntament amb la revisada Africa Twin i les pràctiques SH) són els productes més suggestius que Honda té actualment al seu catàleg. O, com a mínim, el més innovador per l’originalitat del plantejament.

Els canvis més importants aplicats a la nova interpretació d’aquest model afecten diverses àrees, tant del motor com del xassís, la seguretat, l'estètica i les facilitats al servei de l’usuari.

El motor ara és lleugerament més potent (43,1 kW) i elàstic, per respondre a la normativa d’emissions Euro5. Honda ha treballat en les relacions de canvi de manera que la X-ADV ara accelera més i té més velocitat de creuer... amb menys consum de gasolina (3,6 l/100 km) gràcies a les modificacions realitzades en la gestió electrònica.

L’accelerador (sense cable) permet gestionar amb suavitat quatre estils de conducció preprogramats i un cinquè que es pot personalitzar.

El xassís ara és més lleuger, amb el mateix nivell d’eficàcia que vam comprovar en el bastidor de la primera generació. Aquesta estructura queda embolcallada per la carrosseria nova, amb una estètica més angulosa i agressiva, que incorpora un far led doble al frontal que dona molta seguretat en conducció nocturna.

L’espai de càrrega útil sota el seient és més gran (22 litres), i inclou una connexió USB. La pantalla d'indicadors TFT de cinc polzades és nova, i incorpora el sistema de gestió Honda Smartphone Voice Control, que ens permet tenir accés a les trucades, correus, missatges, música o navegació del nostre telèfon (si porten un auricular) a través dels botons específics situats al costat esquerre del manillar.

La posició de conducció dalt d’aquest escúter és molt còmoda, ni molt alta ni molt baixa, amb una visió de la circulació que genera seguretat, a través de la pantalla protectora regulable en cinc posicions.

La X-ADV disposa de Smart Key, un comandament de proximitat que ens permet engegar la moto, accedir al cofre sota el seient o al dipòsit de carburant sense haver de recórrer a cap clau “mecànica”.

Un cop en marxa, aquesta Honda disposa d’uns frens molt generosos i d’unes suspensions molt confortables en qualsevol mena de terreny. 

La veritat és que, quan li agafes confiança, aquesta moto permet circular amb un ritme i agilitat a tenir molt en compte. Tant alt que no fa sinó despertar l’enveja dels usuaris d’altres models. S’ha de ser molt valent per plantar cara a una X-ADV en una carretera amb molts revols o per una pista forestal.

Honda ofereix quatre colors per personalitzar aquesta moto, i tres paquets d’accessoris (Style, Adventure i Travel) per poder-la adaptar al màxim als diferents usos als que vulguem destinar-la. La X-ADV ens obra un horitzó de possibilitats d’aventura i diversió infinites.

FITXA TÈCNICA
  • PREU 12.150 €
  • EMISSIONS Euro5
  • MOTOR 4 temps, 2 cilindres, 745 cc, 43,1 kW
  • CANVI Aut. sis relacions, amb doble embragatge.
  • FRENS Doble disc davant (296mm) i simple darrere (240 mm), amb ABS de dos canals.
  • MIDES 2215 x 940 x 1370 mm
  • ALÇADA SEIENT 820 mm
  • PES 236 kg
  • DIPÒSIT 13, 2 l
stats