La Guantera
Motor Proves 18/06/2021

Honda NC750X: el gaudi de conduir una moto, sense més

i
Josep Lluís Merlos
2 min
L’NC750X destaca per la facilitat de conducció, comoditat i versatilitat

BarcelonaMés enllà de l’univers dels escúters, Honda és el fabricant generalista de motos que ha treballat amb una dedicació més gran en el desenvolupament de canvis de marxes automàtics, amb variador o sense. Ho hem vist en models com la Integra, l’X-ADV, l’Àfrica Twin i, sobretot, en la NC750X, la moto que ha marcat el camí en aquest camp.

Des que aquest model va sortir al mercat el 2012 com a NC700 (amb les versions S i X) sempre ha tingut una bona acollida entre els clients d’aquesta marca, atrets per les qualitats trail d’un model que ha estat exhaustivament revisat.

Amb el pas del temps hi ha hagut diverses versions d’aquesta moto, de la qual n’han venut 73.600 unitats a tot Europa. Només l’any passat, malgrat totes les dificultats provocades per la crisi sanitària, se’n van despatxar 7.600. Al mercat espanyol la meitat dels compradors van optar per l’alternativa del canvi semiautomàtic DCT (de doble embragatge), que és, probablement, la gran aportació d’aquest producte.

La nova NC750X (des del 2014 té aquest cubicatge) és força diferent no únicament quant a la imatge, també pel que fa al xassís, més lleuger; al motor, que ara segueix la normativa Euro5 i és més elàstic; i als diferents components que incorpora.

Aquesta Honda, que ja podem trobar als concessionaris des de 9.150 € per a l’opció amb el canvi DCT i 8.520 € per a la de canvi manual, disposa també d’una versió de 35 W per als usuaris que tenen el carnet A2.

Des del punt de vista estètic, la nova NC750X és més esmolada i estreta del davant, el seient és 30 mm més baix, el (fals) dipòsit de gasolina és més molsut (serveix per desar-hi el casc, ja que el tanc de combustible de debò s’amaga sota el seient), pesa sis quilos menys i té un aspecte més agressiu gràcies a la utilització de la tecnologia full-led per la il·luminació i l’angle de la pantalla deriva-brises frontal, que cobreix el nou display d’indicadors LCD amb funcions totalment noves.

La tecnologia juga un paper fonamental en aquest vehicle tan versàtil i pràctic. Amb un accelerador sense cable, l’electrònica ens permet disposar d’un control de tracció HSTC amb un nivell més de regulació de la seva assistència dels dos que hi havia en la generació anterior. També podem triar entre quatre programes de conducció a través d’un botó situat al costat esquerre del manillar que regula la forma d’entrega de potència del motor, molt adequat en funció de l’exigència que ens demandi la condició dels llocs per on circulem.

L’Honda NC750X és una moto molt funcional i polivalent. Apta per a l’ús quotidià i capaç també d’oferir-nos bones sensacions per a una conducció més lúdica, de cap de setmana, i sense cap voluntat de convertir la ruta en una cursa, però sense concedir cap espai a l’ensopiment. La clau d’aquestes bondats està en una utilització molt fàcil i còmoda, i en la gestió de les prestacions d’un model que és amable, però no pas avorrit. Una moto al servei de l’usuari, per no patir, que no exigeix que siguem Marc Márquez per conduir-la.

stats