Proves
Motor  /  Proves 02/08/2020

BMW Sèrie 3 Touring 330d xDrive: recepta tradicional, èxit garantit

Ens posem al volant de l'última generació de la berlina alemanya, en la seva versió familiar i associada a un potent motor dièsel

Sergio Domínguez
11 min
BMW Sèrie 3 Touring 330d xDrive: recepta tradicional, èxit garantit

Per més que ho pugui semblar, no és un error. En un moment en què el mercat automobilístic està inundat de totcamins amb motors de gasolina o híbrids, hem provat un BMW 330d Touring, un vehicle familiar que està equipat amb un enorme motor dièsel. D’entrada pot semblar una bogeria ja no només comprar aquest vehicle sinó senzillament comercialitzar-lo. Així doncs la pregunta és evident... ¿Té sentit vendre aquest cotxe actualment?

Sincerament, crec que la resposta és afirmativa, però sempre que vagi destinat a un públic molt concret. De fet, com ha passat sempre amb qualsevol cotxe dièsel. Quan ara fa uns anys la febre del dièsel va escampar-se per tot el mercat europeu, gairebé tothom comprava vehicles amb aquest combustible sense recórrer la quantitat necessària de quilòmetres per justificar aquesta elecció. Ara, més enllà de la criminalització que està patint el gasoil, continua sent una opció vàlida per a un tipus de conductor molt concret, que fa principalment molts quilòmetres per autopista.

BMW Sèrie 3 Touring 330d xDrive: recepta tradicional, èxit garantit

I aquí és on el BMW 330d Touring destaca per sobre de la resta. La unitat que il·lustra l’article s’ha mostrat com una de les millors opcions per viatjar amb un confort espectacular i uns consums força reduïts (tenint en compte la potència i el pes del cotxe). A més, és el primer cop que a l’Ara Motor ens posem al volant de la nova generació del BMW Sèrie 3, així que veurem què ens ofereix el nou model estrella de la marca bavaresa.

DISSENY EXTERIOR

Com deia, el mercat està inundat de vehicles de tipus SUV i la mateixa BMW té una gamma de totcamins que comença amb l’X1 i acaba amb l’X7. Però, curiosament, els millors vehicles de la marca per viatjar per autopista, amb la família i amb molt d'equipatge són els BMW Sèrie 5 Touring i aquest BMW Sèrie 3 Touring.

La calandra manté el tradicional disseny de doble ronyó

En el cas del nou Sèrie 3, el disseny exterior del model familiar és igual que el de la berlina fins passat el pilar B, on comencen les diferències. Això vol dir que presenta una part frontal amb una graella frontal més gran que la del model anterior (els famosos ronyons de BMW) però que encara es mostren força equilibrats, lluny de la mida enorme dels Sèrie 7, X7 o el renovat Sèrie 4.

Detall fars led

Els grups òptics també tenen un nou disseny i tecnologia LED de sèrie, tot i que opcionalment poden disposar d’il·luminació làser. La nostra unitat de proves portava aquesta tecnologia i el resultat és senzillament espectacular. Si passem a observar el Sèrie 3 Touring de perfil, el primer que veurem és que les seves mides són exactament iguals que les de la versió sedan. De fet, gairebé no canvia la seva mida: 4,709 metres de longitud, 1,827 d’amplada i 1,445 d’altura. L’única mida que canvia és aquesta última, que en el cas de la versió berlina és d’1,435 metres.

Vista lateral

Així doncs, el BMW Sèrie 3 Touring és igual de gran que el sedan, de manera que la marca s’ha limitat a incrementar la mida del tercer volum per millorar l’habitabilitat a les places posteriors i augmentar la capacitat del maleter. La vista lateral és molt atractiva gràcies a les proporcions del vehicle –capó molt allargat i formes molt aerodinàmiques amb poques línies de tensió– i a les llandes de 18 polzades (de sèrie són de 17” però opcionalment poden arribar a les 19”).

La vista posterior és magnífica

Finalment, la part posterior d’aquest model disposa d’unes òptiques LED exactament iguals que les de la versió sedan. Això es tradueix en uns fars estilitzats que disposen d’una signatura lumínica en forma de lletra L molt allargada. També s’hi poden veure unes motllures decoratives cromades i dues sortides d’escapament completament reals.

Les cues d'escapament (per fi!) són reals

Abans de passar a comentar com és l’interior del BMW Sèrie 3 Touring m’agradaria destacar un element característic del model que il·lustra l’article. A diferència del que acostuma a ser habitual en BMW, aquesta unitat no disposava de l’acabat esportiu M sinó que tenia el paquet Luxury. Per aquest motiu els para-xocs no són tan agressius, els ronyons i les motllures són cromades i les barres del sostre són platejades.

El disseny i el paquet estètic Luxury fan un binomi ideal

Trobo que aquest paquet de disseny representa l’equilibri perfecte entre l’esportivitat innata del Sèrie 3 i l’elegància dels detalls cromats i és molt adient per a un vehicle pensat per viatjar en família i que està més orientat al confort que a l’esportivitat.

DISSENY INTERIOR

L’interior del BMW Sèrie 3 Touring és una representació fidel de l’exterior. Si per fora m’ha semblat un cotxe que té un 33% d’elegància, un 33% d’esportivitat i un 33% de discreció, per dins la recepta és la mateixa. És evident que la tapisseria de cuir del nostre model disposava d’un color molt poc discret, però quan faig servir aquest terme em refereixo més aviat al fet que el conjunt es percep com a dissenyat sense voler ser excessivament cridaner.