BMW K 1600 B Midnight, el plaer de viatjar amb sis cilindres
Provem una de les millors motos del mercat per realitzar llargues distàncies amb la màxima comoditat i un equipament d'autèntic luxe
BMW, juntament amb Honda, són les úniques marques del mercat que disposen de motos amb motors de sis cilindres. En el cas de BMW l'escollida per equipar aquest enorme i potent propulsor és la K 1600, un model Touring de luxe que està disponible en fins a quatre versions: K 1600 GT, K 1600 GTL, K 1600 B i K 1600 Grand America. La prova d'avui correspon al model K 1600 B, concretament a la versió Midnight. Un model que, sens dubte, és capaç de mirar de reüll les motos d'estil bagger americà.
El disseny de la BMW K 1600 B Midnight és purament d'estil Stream Lightning, amb una silueta allargada i una part posterior descendent que es troba rematada per dues grans maletes fixes als laterals, un dels elements més característics d’aquesta moto. A la seva part frontal hi trobem una pantalla una mica més baixa que la de les seves germanes, però que equipa regulació elèctrica per no comprometre el pilot quan estem rodant.
Equipament d'autèntic luxe
Com dèiem, la unitat que avui estem provant correspon a la versió Midnight Option 719, que aporta unes llandes forjades, una pintura especial i un seient entapissat amb el logo de la moto. BMW ha dotat aquesta bagger d’un completíssim equipament totalment de luxe que disposa d'elements que ni tan sols podem trobar en alguns vehicles.
El llistat és interminable, però alguns dels elements més destacables són el control de creuer, l'assistent d’arrencada, els fars addicionals LED, el pilot davanter LED adaptatiu, la ràdio, la càrrega per al telèfon sense fils amb refrigeració, una pantalla digital TFT de 10,25 polzades, el manillar i el seient amb calefacció, l'assistent de marxa enrere i un llarg etcètera. A més, la marca permet que el client personalitzi la seva unitat.
Un motor refinat i molt potent
BMW ha refinat encara més el ja conegut motor de 6 cilindres en línia i 1.600 cc, que genera una potència de 160 CV i un parell motor de 180 Nm. Un cop en marxa el que més sobta és la suavitat d’aquest motor; es nota la bona feina dels enginyers de BMW a l'hora d'eliminar qualsevol vibració possible.
Pel que fa a les prestacions, aquest propulsor permet a la K 1600 accelerar de manera enèrgica des de baixes revolucions independentment de la marxa que tinguem engranada, la qual cosa suposa una veritable delícia a l'hora de conduir en qualsevol tipus de carretera i a qualsevol ritme. Equipa un dipòsit de combustible de 26,5 litres que, amb un consum homologat de 5,9 litres als 100 quilòmetres, li permet homologar una autonomia molt propera als 400 quilòmetres.
Amb un pes en ordre de marxa de 340 quilos, la BMW K 1600 B Midnight disposa d'un equip de frens format per un doble disc de 320 mm davant i un disc de 220 mm darrera. En línies generals el seu tacte és bo i permet aturar la moto amb decisió i sense fatigar-se. A més, en matèria de seguretat BMW equipa un sistema d'ABS que actua fins i tot als revolts. D'altra banda, les suspensions electròniques ESA (que regulen el comportament de la moto en marxa juntament amb els modes de conducció Rain, Road i Dynamic) fan que el confort de marxa sigui elevadíssim independentment del nostre ritme de conducció.
Conclusió de la prova de la BMW K 1600 B Midnight
Si no heu vist moltes BMW K 1600 B Midnight pel carrer és perquè, en el fons, aquesta versió Bagger de la K 1600 està més aviat enfocada al mercat americà, on tenen molt bona acollida aquest tipus de motos. Però en el fons estem davant d'un model que resulta ideal per a tots aquells que vulguin exclusivitat pels quatre costats i, alhora, no vulguin una versió massa custom com la BMW R18.
La prova de la BMW K 1600 B Midnight ens ha deixat clar que BMW és una d'aquelles marques que s'atreveixen a tot i són capaces de crear models que no deixen ningú indiferent, amb molta personalitat, potents i còmodes. A més, a tots aquests atributs la K 1600 hi afegeix una gran capacitat de càrrega que fa els viatges molt més senzills. Això sí, no tot és positiu... i és que el seu preu de quasi 36.000 euros és, possiblement, l’únic inconvenient que li hem trobat.