Motor Proves motos

Benelli Leoncino 500, el lleó de Pesaro torna a rugir

Coincidint amb el 110 aniversari de la marca, Benelli presenta la Leoncino 500, una moto de 47,6 CV i una posada a punt específica amb tots els arguments per captivar el gran públic

Benelli Leoncino 500
Ignasi Rabasseda
15/02/2022
3 min

Benelli renova un èxit de vendes com és la Leoncino, una moto amb un marcat disseny italià, que fuig de les modes d’estil neoretro que semblen dominar el mercat de les dues rodes amb un producte d'una relació qualitat-preu difícilment superable per les altres marques. Aquesta moto italiana ofereix detalls de disseny actual i s'equipa amb tecnologia d'última generació, com tota la il·luminació amb llums tipus led, forques invertides, pinces de fre radials i un motor bicilíndric de 500 cc amb normativa Euro 5 heretat de la Benelli TRK.

Motor i equipament

El propulsor adaptat a la normativa Euro 5 és el ja conegut bicilíndric de 500 cc que ofereix 47,6 CV de potència amb un parell de 46 Nm a 6.000 rpm, compatible amb el carnet A2. Un motor dolç, refinat i molt equilibrat, que no vibra gens i que puja de voltes amb alegria acompanyant l'experiència amb un tub d'escapament de so greu i molt agradable que fa que sembli una moto d’una cilindrada superior. Un resultat molt italià, de fet.

Imatge lateral de la Leoncino 500 de Benelli
Detalls de la roda davantera de la Leoncino 500

En l'apartat de les suspensions hi ha una forca invertida i un monoamortidor amb un bon taratge i rigidesa, que proporciona a la moto un comportament molt correcte tant en conducció tranquil·la com quan anem per la ciutat, i que també obté un bon comportament en carreteres secundàries plenes de revolts. El tacte de frenada és molt bo gràcies a les pinces radials davanteres, que ajuden amb molta eficàcia a aturar els 207 quilos de la Leoncino. De fet, és una moto molt equilibrada, apta per circular còmodament per ciutat però també per buscar-li les pessigolles –sempre amb molt de seny– en un port de muntanya o en una carretera de revolts i gaudir de la direcció, el joc de les suspensions, el canvi de pes i la potència.

El lleó de Pesaro

La Benelli Leoncino és un exercici de disseny Italià sens cap mena de dubte, amb detalls que homenatgen els inicis de la marca a principis del segle XX. N'és unn exemple la figura del lleó al parafangs davanter, que dona nom a un model conegut com el Leoncino de Pesaro, que és la ciutat adriàtica on va néixer la marca.

Detall del quadre d'instruments
Detall dels llums davanters

El resultat és més que notable, perquè a Benelli han creat una moto perfecta per iniciar-se en les de mitjana cilindrada, amb un disseny modern i una conducció fàcil i que no requereix ser un expert, una posició molt còmoda i un panell d’instruments digital amb tota la informació necessària i de fàcil lectura.

Sincerament, és una moto que recomanaria a tothom i que, personalment, crec que és la millor opció per preu, qualitat i equipament de la seva categoria. Amb un preu de 6.199 euros, ja només t’hauràs de decidir pel color.

stats