Proves cotxes
Motor  /  Proves 11/05/2019

Audi Q8, una autèntica nau espacial

Provem el nou Q8, un SUV gran i de luxe que mostra el futur del món dels automòbils

Ferran Vital
8 min
Audi Q8, una autèntica nau espacial

Pujar en el nou Audi Q8 és pràcticament fer un viatge en el temps. Un cotxe de tall futurista, que destaca per un disseny únic i una dotació tecnològica de vanguardia, on viatjar i conduir es converteix en alguna cosa més que sumar quilòmetres sobre l’asfalt.

Audi Q8, una autèntica nau espacial

El nou Audi Q8 és un SUV gran, basat en la mateixa plataforma del Q7 que ja vam provar fa un any i que ens va sorprendre pel seu carregament tecnològic i les seves prestacions. Des d’un punt de vista objectiu, el Q8 no és millor que el model del qual deriva. Un Q7 té més capacitat, tant l’habitacle com el maleter són més amplis (tres adults no viatgen còmodes en les places posteriors d’un Q8), té un millor comportament fora de l’asfalt i fins i tot una relació qualitat-preu més racional que la del nou Q8, especialment si pensem que el Q7 disposa de versions híbrides endollables e-tron i el Q8 no.

Audi Q8

I és que el nou Audi Q8 és un cotxe car. El seu preu base supera de llarg els 81.000 euros, i les unitats mñes potents i equipades, com la nostra unitat de prova Q8 50 TDI que disposava del paquet SLine, assitent Tour amb assistent de conducció en embussos, avisador de canvi de carril, reconeixement de senyals de trànsit i de canvi de carril, assistent de frenada automàtic, assistent d’aparcament, assistent de visió nocturna, avisador de trànsit creuat, fars ‘Matrix led’ Head-up Display, entapissats de cuir, seients esportius amb ajustaments elèctrics i refrigeració i calefacció incorporada, volant esportiu, llandes de 21 polzades, sostre solar i un llarg etcètera de detalls però que encaria la factura final fins superar el llindar dels 110.000 euros, una xifra més que respectable i només a l’abast de les butxaques més poderoses.

Detall interiors Q8

Si acceptem que el Q7 és millor que el Q8 des d’un punt de vista racional (preu, capacitat, habitabilitat…) què pot aportar el Q8 i què en justifica la seva existència en el mercat? La resposta és tan fàcil com irracional: el Q8 mola.

Vista frontal Q8

El Q8 és la resposta d’Audi al segment dels SUV grans de tall esportiu, amb una estètica cupè i dinàmica gràcies a la caiguda del seu muntant posterior o pilar C sobre el maleter i la gran calandra central de forma hexagonal. La seva línia més avantguardista i futurista del seu disseny es veu refrendada sobretot en els grups òptics davanters i posteriors amb tecnologia HD matrix led, llandes de fins a 22 polzades i l’enorme calandra central, que n'emfatitza el caràcter.

Detall llandes i pinces de fre

Les generoses dimensions permeten que aquest nou SUV ofereixi un maleter de fins a 1.755 litres de capacitat gràcies a la segona filera de seients, que es pot desplaçar longitudinalment. A més, aquesta segona filera de seients permet encabir fins a tres ocupants, si bé no disposa de seients individuals, un dels pocs elements a millorar en aquest totcamí de luxe.

Detall segona filera de seients

Els interiors del Q8 són absolutament tecnològics i es destaca el sistema MMI Touch, que permet interactuar amb el vehicle de forma intuïtiva gràcies a les dues pantalles tàctils de la consola central -la superior controla navegador, ràdio i altres aplicacions mentre que l’inferior controla la climatització del cotxe- mitjançant un avançat sistema de control per veu que ens promet poder dialogar amb el cotxe (en castellà).

Detall comandament climatitzador places posteriors

A més, el Q8 disposa de climatitzador de quatre zones, seients amb funció de ventilació i massatge i fins i tot un paquet anomenat Air Quality que millora l’aire de l’habitacle.

Una mecànica superlativa

El nou Q8 utilitza un sistema de tracció integral Quattro de sèrie, però un diferencial central mecànic envia més parell a les rodes posteriors que no pas a les davanteres en condicions de tracció estàndard, en una proporció 40:60. Aquest repartiment del parell permet unes sensacions més dinàmiques que, sumades a la suspensió electrònica que regula l’altura lliure del cotxe, pot millorar-ne l’estabilitat, el coeficient aerodinàmic i l'agilitat amb un marge de 90 mm d’altura en funció del mode de conducció seleccionat i que modifica el caràcter del vehicle.