Motor Patinets elèctrics

No tot han de ser cotxes: així funciona el patinet elèctric d'Audi

Avui aparquem els cotxes i les motos per provar un dels objectes estrella de la mobilitat personal: un patinet elèctric

Audi Electric Kick Scooter
4 min

A l'Ara Motor no només tractem d'informar de les novetats del món de l'automoció, sinó que també realitzem proves de cotxes i de motos per apropar als lectors les sensacions dels darrers models dels fabricants. Però la mobilitat, que està en constant evolució, ha convertit en veritables protagonistes dels carrers els patinets elèctrics. En el seu moment vam informar del llançament del patinet elèctric de Seat, però ara hem pogut provar un model gairebé idèntic... però en aquest cas d'Audi.

Es tracta de l'Audi Electric Kick Scooter, que va arribar al mercat fa uns anys com el primer patinet de la marca alemanya i que fa unes setmanes vam tenir l'ocasió de provar. Està dissenyat en col·laboració amb Segway i el seu disseny resulta molt atractiu, especialment gràcies als colors blanc i vermell que deriven directament de la divisió RS d'Audi.

Audi Electric Kick Scooter
Audi Electric Kick Scooter

Bonic, però poc lleuger

El patinet elèctric d'Audi destaca per lluir un disseny força clàssic però alhora elegant. El logotip de la marca està present als laterals, just per sobre de la roda davantera i al centre del manillar, mentre que la pantalla ens informa d'aspectes com la velocitat, el mode de conducció, el nivell de càrrega de la bateria o la connexió amb el telèfon mitjançant Bluetooth. Pel que fa a la seva mida, desplegat té una altura d'1,20 metres, fet que el fa molt fàcil de portar per gairebé qualsevol persona.

El que no resulta tan còmode és el seu pes, força elevat en comparació amb la majoria de patinets del mercat. En total pesa 19 quilos, la qual cosa dificulta agafar-lo amb tan sols una mà, ficar-lo al maleter o agafar-lo per pujar escales. En qualsevol cas no només la bateria és responsable d'aquest elevat pes, sinó també la qualitat de fabricació. Tant el sistema de plegat com tota l'estructura en general respon al que s'esperaria d'un patinet d'Audi: robustesa i durabilitat.

El logotip d'Audi és el protagonista
El llum LED il·lumina molt bé a la nit

Resulta destacable positivament que la marca d'Ingolstadt hagi apostat per unes rodes de 10 polzades (en comptes de les de 8, força més habituals als patinets), però no és tan positiu que l'altura lliure al terra sigui de tan sols 8 centímetres. I és que a l'hora de passar per segons quines zones una mica irregulars la part posterior pot tocar el terra.

Tracció posterior i frenada regenerativa

Aquestes dues paraules potser ens recorden a un vehicle, però no ens hem equivocat: estem parlant del patinet Audi Electric Kick Scooter. I de fet, la tracció posterior és una de les grans novetats d'aquest model respecte els més habituals del mercat. El principal avantatge d'aquesta particularitat és que la roda posterior, que és la que suporta més pes habitualment, ofereix una major capacitat de tracció.

La tracció d'aquest patinet és posterior
El fre davanter és de tambor

La roda davantera disposa d'un fre de tambor que s'acciona mitjançant la típica maneta, però a la pràctica gairebé no la farem servir. I és que la roda posterior també pot aturar el conjunt, en aquest cas gràcies a un sistema de frenada regenerativa que es pot regular fent servir un botó vermell situat al puny esquerre del manillar. Per la seva banda, el botó situat al puny dret és l'accelerador.

Motor de 350 watts i 65 quilòmetres d'autonomia

El motor que mou el conjunt té una potència de 350 watts i ofereix tres modes de conducció: ECO, Normal i Sport. A la pràctica el més habitual serà aquest darrer, ja que demostra una gran empenta i arriba als 20 km/h amb molta rapidesa. Però malauradament no passa d'aquesta velocitat... i es nota que podria accelerar més. Això sí, per contra la seva autonomia és realment elevada si tenim en compte les dades més habituals de la resta de patinets: 65 quilòmetres.

La pantalla ofereix molta informació relativa a la conducció
La càrrega mitjançant un endoll normal es completa en unes sis hores

Tot plegat és possible gràcies a una bateria de 551 Wh de capacitat que, si es connecta a un endoll tradicional, tarda unes sis hores en passar del 0 al 100% de càrrega. A més, per realitzar aquesta operació no necessitem cap instal·lació complicada, sinó que amb un simple cable connectat directament a l'endoll ja en tindrem prou.

A la pràctica es tracta d'un patinet que resulta fàcil d'utilitzar, que respon a les pujades amb solvència i que en condicions reals de circulació pot superar els 40 quilòmetres d'autonomia fàcilment. Així doncs, per a la majoria de desplaçaments urbans ofereix autonomia suficient per no haver d'estar carregant-lo constantment.

Resulta molt senzill de plegar
No és molt voluminós, però si força pesat: 19 quilos

Totes aquestes facilitats -i la imatge de la marca, per què no dir-ho- no resulten especialment econòmiques, ja que el preu de l'Audi Electric Kick Scooter és superior als 800 euros. Amb tot, resulta força més econòmic que el darrer model que ha llançat al mercat la marca alemanya, anomenat Audi electric kick scooter powered by Egret i que supera els 2.000 euros.

stats