Primer contacte
Sergio Domínguez

Kia ProCeed GT, trencant esquemes

Us expliquem les primeres sensacions al volant del sorprenent nou ProCeed GT aprofitant la presentació internacional del vehicle a Catalunya

Kia ProCeed GT, trencant esquemes / SERGIO DOMÍNGUEZ Zoom

Aprofitant la presentació internacional del flamant Kia ProCeed a Barcelona i al circuit de Castellolí vam poder sumar els primers quilòmetres al volant del 'shooting brake' coreà, un cotxe pensat, dissenyat i fabricat específicament per al mercat europeu.

Kia ProCeed GT Zoom

Kia ProCeed GT / Sergio Domínguez

Vaig posar-me al volant del nou ProCeed GT (amb un motor gasolina turbo de 204 CV i una posada a punt específica) durant unes hores al circuit de l'Anoia i en diversos trams de carretera per les comarques de l'interior, i vaig poder començar a conèixer algunes de les característiques principals d'aquest nou model.

Disseny

Si hi ha una cosa que crida poderosament la nostra atenció en aquest ProCeed GT és el seu espectacular disseny, que no deixa ningú indiferent. "Però de debò que és un Kia, aquest cotxe?", ens han preguntat diverses persones aquests últimes hores. Doncs sí, aquest ProCeed és un Kia, i pel que sembla sabrà conquerir el cor de molts possibles compradors.

Kia ProCeed GT Zoom

Kia ProCeed GT / Sergio Domínguez

El disseny del ProCeed (i sobretot d'aquesta versió GT) destaca per  una línia de la cintura molt elevada, cosa que accentua l'esportivitat del model i en reforça una imatge musculada i poderosa. Potser la màgia del disseny d'aquesta versió esportiva és el seu pilar C o muntant posterior, que determina l'aparença del cotxe i que dialoga amb el vidre formant un detall estètic amb el marc cromat que la marca anomena 'shark blade' (aleta de tauró).

Detall 'shark blade' Zoom

Detall 'shark blade' / Sergio Domínguez

Del ProCeed GT també destaca la zona posterior, presidida pel tercer llum de fre, que uneix els pilots posteriors seguint la tendència estètica actual i que recorda, en certa mesura, els nous dissenys de Porsche. Per acabar d'arrodonir aquesta zona posterior (potser la més bonica que ha dissenyat Kia), el ProCeed GT mostra orgullós els difusors i l'aleró, i diversos detalls en vermell als faldons laterals i posteriors, que donen un aire més esportiu i distintiu al coreà.

Detall vista posterior Zoom

Detall vista posterior / Sergio Domínguez

A això cal sumar-hi el color de les pinces de fre, el detall de l'anella central de les llandes, el nou para-xocs i l'espectacular graella frontal, que aporta una dosi extra d'esportivitat i agressivitat. Tot plegat fa que el nou ProCeed GT esdevingui el centre de totes les mirades. 

Detall interior ProCeed GT Zoom

Detall interior ProCeed GT / Sergio Domínguez

Els interiors del ProCeed GT destaquen pel un equipament molt complet, la sensació de qualitat, uns materials força bons i diversos detalls identificatius i amb costures en fil de color vermell.

Detall places posteriors Zoom

Detall places posteriors / Sergio Domínguez

L'espai a les places posteriors dona per a dos ocupants (tres ja hi anirien un pèl incòmodes) perquè la marca ha reduït la posició del maluc per no tenir problemes amb la caiguda cupè del sostre. Però aquesta solució en forma de caiguda posterior té un defecte important, a parer nostre: limita la visibilitat del retrovisor central i fa que només es vegin els cotxes quan són molt a prop.

Dinamisme

De seguida ens adonarem que aquest és un cotxe amb un marcat accent europeu, molt centrat en el gust dels conductors del Vell Continent, més propensos a deixar-se caure per carreteres revirades. La direcció del nou ProCeed s'inscriu molt bé en els revolts i és força directa, i el maridatge del propulsor amb el canvi automàtic de doble embragatge DCT7 amb lleves al volant és fantàstic gràcies a la rapidesa del cotxe a l'hora de gestionar les transicions entre marxes (gairebé tant com el canvi DSG del grup Volkswagen, que fa anys que passa per ser el millor del mercat).

El comportament en carreteres revirades és més que correcte Zoom

El comportament en carreteres revirades és més que correcte / Sergio Domínguez

Un detall important en l'experiència de conducció és l'apartat auditiu. En aquest sentit, Kia ha treballat molt bé el so de l'escapament: si seleccionem el mode de conducció Sport, el motor a baixes revolucions sona greu i imita un so de motor més potent del que és.

Detall tancament automàtic del maleter Zoom

Detall tancament automàtic del maleter / Sergio Domínguez

Té un comportament dinàmic digne d'un compacte esportiu GTI, sense arribar a ser dur o incòmode però mostrant-se molt ferm (les suspensions són més dures que les del Ceed normal). El treball dels enginyers de Kia a Frankfurt i la posterior posada a punt a Nürburgring de les suspensions, el repartiment de pes i d'inèrcies es nota i molt un cop ens posem al volant, i fan que no es noti que portem un cotxe llarg i amb un maleter tan gran.

Detall maleter de 594 litres de capacitat Zoom

Detall maleter de 594 litres de capacitat / Sergio Domínguez

El ProCeed GT que vam poder provar utilitzava el motor gasolina més potent de la gamma (un 1.6 T-GDI turbo de quatre cilindres), que ofereix 204 CV de potència. Aquest motor té una empenta molt progressiva i sembla més potent del que és. Ja ens ho va semblar quan vam provar-lo en una altra configuració i potència amb el seu cosí de grup Hyundai Kona.

Motor 1.6 T-GDI Zoom

Motor 1.6 T-GDI / Sergio Domínguez

El propulsor coreà  no arriba al nivell de contundència d'un 2.0 TSI, per exemple, però n'hi ha ben bé prou per moure el ProCeed més esportiu. A més a més, aquest motor és vàlid en diversos registres: pots viatjar amb comoditat amb la família o els amics i alhora rodar força ràpid al circuit. Malauradament encara no podem oferir un registre realista de consum, perquè no vam poder sotmetre el cotxe als paràmetres habituals durant una setmana de prova.