Volkswagen supera Tesla i ja és líder de vendes de cotxes elèctrics a Europa
Els de la Baixa Saxònia assoleixen el liderat del segment de vehicles elèctrics a Europa gràcies a les vendes dels Volkswagen ID.3, ID.4 i ID.7

El fabricant de cotxes elèctrics líder a Europa ja no és Tesla, a causa de la forta davallada de vendes de la marca d’Elon Musk durant els darrers mesos. El nou líder del segment dels cotxes elèctrics a Europa ara és Volkswagen, gràcies al bon funcionament comercial dels seus vehicles ID.2, ID.4 i ID.7, que han venut més de 119.000 unitats durant els primers sis mesos de l’any al mercat europeu, enfront dels 109.000 que ha venut Tesla.
El canvi de lideratge al Vell Continent s’explica per l’espiral de decreixement de Tesla, amb una caiguda de les vendes d’entre el 40% i el 55% als principals mercats europeus com França o Alemanya, i a una gamma cada cop més limitada: Tesla ja no accepta comandes del Model S i del Model X, i només ofereix els ja veterans Model 3 i Model Y en la seva cartera de productes.
Amb tot, el Model Y encara es manté com a líder de vendes en el seu segment, amb un total de 24.073 unitats venudes a Europa durant el primer semestre de 2025, gràcies a una agressiva oferta comercial i uns preus cada cop més competitius. Arribats a aquest punt convé destacar també la gran acollida del Renault 5, que es posiciona com el quart vehicle elèctric més venut a Europa, un posicionament que segurament millorarà quan arribin les versions més assequibles d’aquest utilitari francès amb reminiscències vintage.
Martorell, la clau de volta en el futur elèctric de Volkswagen
Tot i que encara és aviat per predir la tendència comercial i el lideratge de Volkswagen en el segment, sí és oportú indicar que a finals d’aquest any i inicis de l’any 2026 arribarà al mercat el nou Volkswagen ID.2, un utilitari urbà assequible (amb un preu base al voltant dels 22.000 euros) que es fabricarà a la planta de Seat a Martorell, i que compartirà línia de producció amb el Cupra Raval, amb el qual compartirà plataforma i elements modulars.
Tesla, per la seva banda, no oferirà cap altre nou model a la seva gamma, i basarà la seva estratègia comercial en una versió assequible i austera del Model Y, un vehicle que si bé encara funciona bé comercialment i ofereix una molt bona relació entre preu i qualitat, no és cap novetat en el mercat i que per les seves mides tampoc cobreix el segment de vehicles urbans, just on el nou Renault 5 s’està fent amb un lloc al mercat i on els imminents Volkswagen ID.2 i Cupra Raval volen fer-se forts.