El president de Mercedes creu que els fabricants d’automòbils europeus són al caire del col·lapse
Ola Källenius, CEO del grup Mercedes-Benz, fa una advertència a les autoritats de la UE per repensar la data de caducitat dels cotxes de combustió

BarcelonaEl director executiu de Mercedes-Benz, Ola Källenius, s’ha mostrat molt crític amb els objectius i les prohibicions que la Unió Europea (UE) ha fixat per als cotxes de combustió. L’executiu alemany ha criticat el full de ruta de l’administració comunitària en una entrevista amb el diari Handelsblatt, on apunta que la indústria automobilística europea, un dels puntals del sector secundari al Vell Continent, “va camí d’estavellar-se a tota velocitat contra un mur” a causa dels objectius i les exigències imposades per la UE en el procés de transició cap al vehicle elèctric.
Källenius defensa que es faci una revisió crítica dels objectius i del full de ruta marcat per les administracions europees, que preveuen la prohibició total de les vendes de cotxes de combustió a Europa a partir del 2035. El CEO de Mercedes-Benz aposta per generar espais de diàleg entre els principals fabricants automobilístics i les diferents administracions per repensar els terminis i els objectius de la descarbonització.
Ola Källenius és també l’actual president de l’ACEA, l’associació que inclou els principals fabricants automobilístics europeus. Källenius creu que els fabricants han "d’avançar cap a una descarbonització total dels automòbils, però cal fer-ho de manera tecnològicament neutral i sense perdre de vista els criteris econòmics". I és que les vendes de vehicles totalment elèctrics han crescut de manera molt tímida durant el primer semestre al conjunt del mercat europeu, i encara queden molt lluny dels ambiciosos objectius fixats l’any 2020. Molts fabricants han invertit molts milions en el desenvolupament de noves plataformes i mecàniques per a cotxes elèctrics, però les xifres de vendes de moment no acaben d'arrencar, cosa que genera pèrdues a curt i mitjà termini i dificultats d'amortització de les unitats fabricades.
Källenius també recorda que la indústria automobilística europea està passant “una etapa de fortes tempestes i dificultats” i que la fabricació d’automòbils a Europa “és més difícil que mai”, en referència a la complicada situació industrial i financera de molts dels grans fabricants europeus.